Ferrari podle šéfa týmu Matii Binotta získalo díky času navíc, který mohlo strávit vývojem letošního vozu ve větrném tunelu, méně než desetinu sekundy na kolo.
Podle současných pravidel, které jsou zaměřeny na snížení nákladů, mohou týmy ve větrném tunelu nově absolvovat maximálně 40 jízd. V minulých letech měly možnost 65 jízd.
Možnost využití větrného tunelu se ale odvíjí také od výsledků na trati. Hůře umístěné týmy v minulé sezóně mohou ve větrném tunelu absolvovat jízdy navíc.
Z toho plyne, že Mercedes jako vítěz Poháru konstruktérů dostal jen 90 % základního množství jízd pro rok 2021, tedy 36. Naopak Ferrari, které zaznamenalo nejhorší ročník od roku 1980 a skončilo až šesté, mělo k dispozici 102,5 % využití větrného tunelu.
To znamenalo jen o jednu jízdu navíc. Ta měla podle Binotta minimální vliv na výkonnost vozu.
„Vzhledem k pozici, na které jsme skončili vloni, jsme měli o něco více času ve větrném tunelu. Čas navíc, který máme k dispozici, odpovídá tomu, čemu říkáme část v aerodynamickém tunelu v celé sezóně, takže je to část navíc,“ vysvětluje Binotto.
„A normálně je část navíc týden vývoje. A za týden vývoje zrychlíme běžně o méně než 0,1 sekundy na kolo. Takže ano, je to rozhodně průměr, ale je to méně než 0,1 sekundy na kolo.
„Stále je to důležité. Stále jsem rád, že ji máme, ne kvůli výsledkům z minulého roku, ale proto, že v roce 2021 máme alespoň něco. Ale nevěříme, že to změní situaci. Nezmění.“
Letošní sezóna zatím Ferrari vychází lépe než ta loňská. V průběžném pořadí po polovině sezóny patří Scuderii třetí místo, o které se s 163 body dělí s McLarenem.
Carlos Sainz získal zatím dvě a Charles Leclerc jedno pódium. V průběžném pořadí jim patří šestá a sedmá pozice. Na vítězství v závodě Ferrari čeká od Velké ceny Singapuru 2019.