Wolffová: Pro diváky jsou atraktivnější kratší závody jako ve formuli E

Šéfka týmu Venturi ve formuli E Susie Wolffová si myslí, že formát 45minutového závodu, jaký šampionát elektrických formulí zavedl, je pro diváky mnohem atraktivnější než delší závody formule 1.
Wolffová: Pro diváky jsou atraktivnější kratší závody jako ve formuli E

Od letošní sezóny formule E závody trvají 45 minut + jedno kolo. Nová generace monopostů, které byly nasazeny od páté sezóny od vzniku šampionátu, přitom ujede celou vzdálenost závodu a není proto potřeba, aby jezdci v polovině závodu přesedli do druhého monopostu, jako tomu bylo v prvních čtyřech letech.

Závody formule 1 se naopak jezdí na více než 300 kilometrů a trvají v průměru jeden a půl hodiny. Nejkratší závody bývají v italské Monze, kde je vítěz známý už asi za hodinu a čtvrt, zatímco Velká cena Singapuru pravidelně atakuje časový limit dvou hodin.

„Diváci a koncept jsou odlišné a ohlasy, které po závodech dostávám, jsou takové, že délka závodu je dobrá. Zdá se, že 45 minut je v dnešní době lepší než hodina a půl,“ říká Wolffová pro e-racing365.

Wolffová se zároveň neobává toho, že by zájem o formuli E klesl se začátkem sezóny formule 1. Aktuální sezóna elektrických formulí skončí 14. července v New Yorku. Do té doby jezdce čeká ještě devět závodních víkendů, přičemž až sedm závodů bude termínově kolidovat s víkendem F1.

„Nemám příliš obavy z toho, že se střetneme (termínově) s F1, protože si nemyslím, že by pro nás (formuli E) byla hrozbou. Naše závody většinou začínají v sobotu pozdě odpoledne, takže z velké části nekolidují s kvalifikací velkých cen a zřídkakdy se závodí ve stejný den jako F1. Pro organizátory je skutečně obtížné přijít s kalendářem, který nemá tolik termínových kolizí, je skutečně složité to udělat,“ dodává manželka šéfa týmu Mercedes ve F1 Tota Wolffa.

Foto: Formula E

Další článek: Pirelli má znovu obavy ze sněhu během předsezónních testu

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.