Wolffová: Pro diváky jsou atraktivnější kratší závody jako ve formuli E

Šéfka týmu Venturi ve formuli E Susie Wolffová si myslí, že formát 45minutového závodu, jaký šampionát elektrických formulí zavedl, je pro diváky mnohem atraktivnější než delší závody formule 1.
Wolffová: Pro diváky jsou atraktivnější kratší závody jako ve formuli E

Od letošní sezóny formule E závody trvají 45 minut + jedno kolo. Nová generace monopostů, které byly nasazeny od páté sezóny od vzniku šampionátu, přitom ujede celou vzdálenost závodu a není proto potřeba, aby jezdci v polovině závodu přesedli do druhého monopostu, jako tomu bylo v prvních čtyřech letech.

Závody formule 1 se naopak jezdí na více než 300 kilometrů a trvají v průměru jeden a půl hodiny. Nejkratší závody bývají v italské Monze, kde je vítěz známý už asi za hodinu a čtvrt, zatímco Velká cena Singapuru pravidelně atakuje časový limit dvou hodin.

„Diváci a koncept jsou odlišné a ohlasy, které po závodech dostávám, jsou takové, že délka závodu je dobrá. Zdá se, že 45 minut je v dnešní době lepší než hodina a půl,“ říká Wolffová pro e-racing365.

Wolffová se zároveň neobává toho, že by zájem o formuli E klesl se začátkem sezóny formule 1. Aktuální sezóna elektrických formulí skončí 14. července v New Yorku. Do té doby jezdce čeká ještě devět závodních víkendů, přičemž až sedm závodů bude termínově kolidovat s víkendem F1.

„Nemám příliš obavy z toho, že se střetneme (termínově) s F1, protože si nemyslím, že by pro nás (formuli E) byla hrozbou. Naše závody většinou začínají v sobotu pozdě odpoledne, takže z velké části nekolidují s kvalifikací velkých cen a zřídkakdy se závodí ve stejný den jako F1. Pro organizátory je skutečně obtížné přijít s kalendářem, který nemá tolik termínových kolizí, je skutečně složité to udělat,“ dodává manželka šéfa týmu Mercedes ve F1 Tota Wolffa.

Foto: Formula E

Diskuze (29) Další článek: Pirelli má znovu obavy ze sněhu během předsezónních testu
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.