Wolffa těší zisk pěti titulů Mercedesu v řadě

Šéf Mercedesu ve formuli 1 Toto Wolff si váží úspěchu německé automobilky, která se dokázala vyrovnat Ferrari v zisku pěti mistrovských titulů v řadě za sebou jak v hodnocení jezdců, tak v Poháru konstruktérů.
Wolffa těší zisk pěti titulů Mercedesu v řadě

Mercedes se v roce 2018 stal po Ferrari teprve druhým týmem v celé historii formule 1, kterému se podařilo získat pět jezdeckých i týmových titulů v řadě za sebou.

Wolff je podle svých slov na tento úspěch velice hrdý. Osobně mu telefonicky pogratuloval také prezident FIA Jean Todt, který byl šéfem Ferrari při úspěších Michaela Schumachera na začátku 21. století.

„Zavolal mi a řekl 'Gratuluji ke vstupu do klubu pěti. Cítím se být velmi poctěn, že jsem v tomto klubu pěti s vámi', a já si pomyslel, že 'bych měl být velmi poctěn',“ říká Wolff.

„Bylo to neuvěřitelné, co mi řekl. Pak ale zavolal znovu a řekl: 'Vlastně mi bylo řečeno, že jsme vyhráli šestkrát v řadě!',“ připomněl Todt skutečnost, že se Ferrari ještě před tituly v letech 2000 až 2004, které získalo s Michaelem Schumacherem, stalo vítězem Poháru konstruktérů v roce 1999, kdy však titul mezi jezdci získal Mika Häkkinen.

„Jsme velmi nadšeni z letos získaného pátého dvojitého titulu, protože se tím vyrovnáváme Ferrari a skvělé éře Todt/Schumacher. A na to si vzpomínám, když jsem byl ještě jako 'dítě', neuvěřitelné! Jsem za to velice vděčný.“

Celoroční válka

Souboj o titul mezi Lewisem Hamiltonem z Mercedesu a pilotem Ferrari Sebastianem Vettelem byl okořeněn neustálou válkou mezi oběma tábory. Spekulovalo se například o tom, zda Ferrari získalo výhodu využitím dvou baterií jako uložiště energie. Ferrari se naopak obrátilo na FIA ohledně řešení konstrukce ráfku a náboje zadních kol u Mercedesu. Podle FIA však ani jeden z týmu neporušil pravidla.

„Myslím, že je velice obtížné udržet velmi přátelský a gentlemanský postoj během sezóny, kdy je každá skupina posedlá vítězstvím. Můžeme vidět, že se věci nyní vrací do normálu, protože (F1) je naší společnou platformou a my musíme zajistit, že bude fungovat,“ říká Wolff.

Ráfky Mercedesu pod drobnohledem: jsou legální, má to ale jeden háček

Ráfky Mercedesu pod drobnohledem: jsou legální, má to ale jeden háček

„Musíme mít vztah, abychom diskutovali o věcech a myslím, že je zcela normální, že existují okamžiky, kdy je to náročnější a jindy naopak snadné. Ty chvíle, kdy spolu mluvíme, jsou velice produktivní a důležité pro F1 a pro nás jako týmy,“ dodává.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (19) Další článek: Red Bull: Udělali jsme vše, abychom si Ricciarda udrželi
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.