Šéf týmu Mercedes Toto Wolff nemá úplně radost z toho, kolik úsilí a času jej stojí rivalita Lewise Hamiltona a Nica Rosberga.
V letošní sezóně formule 1 došlo mezi jezdci Mercedesu už ke dvěma incidentům, v prvním kole ve Španělsku, a také v závěru Velké ceny Rakouska. To samozřejmě tým z Brackley připravilo o cenné body.
Vzájemné kolize přinesly dlouhé interní diskuze po závodech, nová týmová pravidla a spoustu otázek médií.
„Na první polovinu sezóny se dívám pozitivně, protože jsme rozhodně chtěli vyhrát většinu závodů,“ řekl Wolff, jehož jezdci vyhráli jedenáct z dosavadních dvanácti letošních závodů.
„Kontroverze a rivalita mezi našimi jezdci je však rozhodně něčím, co nikdy není snadné zvládat. Chápeme to, protože to je výsledkem toho, že máme dva jezdce číslo jedna, kteří mají k dispozici stejnou techniku a možnosti. Zabírá to ale spoustu našeho času a z dlouhodobého hlediska to může mít dopad.“
„Světlou stránkou je, že dokud k tomu nedochází v každém závodě, tak to vytváří takový příběh letošního ročníku. Já v tom však mám jasno: Raději bych se tomu a titulkům v novinách vyhnul, a spíš jen vyhrával závody, ale koneckonců jsme součástí zábavného průmyslu,“ dodává.
Wolff se také domnívá, že pokud jsou ve startovním poli dominantní pouze Hamilton s Rosbergem, je riziko jejich incidentů o to větší.
„Pokud jsou týmoví kolegové stále ve stejné řadě na roštu, v našem případě první, a jde jim jen o vítězství v závodech a šampionátu, tak může pohár přetéct. Příští rok to ale může být úplně jiné, můžeme se dočkat souboje mezi čtyřmi, šesti nebo i více jezdci.“
Rosberg nedávno prodloužil s Mercedesem smlouvu a spolu s Hamiltonem budou v týmu minimálně do konce roku 2018. Wolff si však myslí, že Hamilton s Rosbergem přinášejí týmu více pozitiv než negativ.
„Bojují o titul v konkurenceschopném voze, ve skutečnosti jsem docela hrdý na to, jak jsme se s tím vypořádali. Dokázali jsme to v posledních čtyřech sezónách. Když se podíváte na nějaké příklady z historie, tak nikomu to nevydrželo déle než dva roky.“
„Neustále však musíte hledat rovnováhu mezi pozitivem, který to týmu přináší z pohledu výkonnosti, když se dva skvělí jezdci neustále tlačí na vyšší level a tím dělají vůz rychlejší.“
„Nevýhodou tohoto soupeření je risk, že se to přesune do týmu a poškodí to týmového ducha, tohle se snažíme držet v rovnováze a v tuto chvíli je to stále pozitivní.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson