Mercedes se během minulého týdne dočkal v Kanadě letošního prvního vítězství. Šéf stáje Toto Wolff však upozorňuje na to, že v příštích závodech může být výkonnostní rozložení opět jiné.
Mercedes si z Velké ceny v Montrealu odvezl první letošní vítězství a zároveň i třetí místo.
George Russell dokázal proměnit pole position ve své čtvrté kariérní vítězství, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli poprvé vystoupal na stupně vítězů ve formuli 1, což dokázal jako třetí nejmladší jezdec historie. A přestože se výsledek na papíře tváří jako dominance, šéf týmu Toto Wolff varuje před přehnaným optimismem.
Podle Wolffa hrálo ve výsledku roli více faktorů. Montreal tradičně Mercedesu sedí, a to i přes nepříliš příznivé teplotní podmínky, které naopak německé stáji obecně nevyhovují.
„Myslel jsem si, že se nám daří jen tehdy, když si vezmu svetr, protože to znamená, že je chladno! A tentokrát jsme byli dominantní i při teplotě tratě 50 stupňů,“ poznamenal s nadsázkou Wolff, jehož slova cituje web Motorsinside.com.
Důležitým prvkem mohl být i návrat upravené geometrie zadního zavěšení, kterou tým poprvé nasadil v Imole, ale následně ji dočasně vyřadil kvůli nedostatečné efektivitě.
„Nová geometrie zadního zavěšení byla představena kvůli specifickému problému – přehřívání povrchu zadních pneumatik. V Imole jsme si výsledky nebyli jisti, byly méně příznivé, než jsme čekali. Její odstranění bylo správné rozhodnutí, a stejně tak i její opětovná instalace zde v Kanadě, protože jsme doufali, že vývojový směr je správný.“
Podle Wolffa se ale nejedná o žádné kouzlo, které by z Mercedesu udělalo náhle nejlepší vůz pole.
„S těmito pravidly nikdy nevíte, jestli evoluce bude fungovat – korelace zůstává obtížná, nejen pro nás, ale i pro ostatní týmy.“
Opatrnost zůstává
Wolff si váží práce celého týmu, ale do dalších závodů zůstává nohama na zemi. Očekává, že výkonnostní rozdíly budou i nadále těsné.
„Musíme vzít v potaz i konfiguraci tratě. Montreal nám vždy seděl. Nejsou tu typické rychlé zatáčky, kde obvykle kvůli teplu trpíme. A asfalt je tu poměrně hladký, méně abrazivní, takže má menší dopady na náš vůz, který má tendenci přehřívat a opotřebovávat zadní gumy.“
Na otázku, zda si po vítězství v Kanadě věří na zopakování výkonu i v příštích závodech, Wolff odpověděl: „V tomto si nikdy nejsem jistý, protože výkonnostní výkyvy stále existují.“