Podle slov Toto Wolffa se Mercedes během této sezóny dopustil několika chyb v rádiové komunikaci s jezdci. I proto se jí už šéf „stříbrných šípů“ příliš nechce účastnit.
Po letošní ruské grand prix v Soči Toto Wolff uznal, že během závodu v klíčové chvíli vyrušil hlavního týmového stratéga Jamese Vowlese. To mělo za následek, že tým nepovolal do boxů Lewise Hamiltona jedno kolo poté, co zastavil Valtteri Bottas, jak to Mercedes původně plánoval.
Hamilton tak zajel do boxů příliš pozdě na to, aby se na trať vrátil před Sebastianem Vettelem. V souboji s německým pilotem si poté příliš poničil pneumatiky a Mercedes byl následně nucen uchýlit se ke kontroverzní týmové režii, kvůli které musel Bottas Hamiltonovi přenechat vedení a ve výsledku i vítězství.
Podle Wolffa se toho může pokazit nejvíce, když šéfové svojí autoritou nesprávně změní rozhodnutí týmových expertů na danou problematiku, což pro Autosport demonstroval na příkladu leteckého neštěstí polských vojenských pilotů v Rusku z roku 2010.
„Tehdy dva velmi zkušení piloti pilotovali letoun a dvakrát přerušili pokus o přistání. Mlha byla příliš hustá a na letišti nebyl automatický přistávací systém,“ vysvětloval Wolff.
„Přemýšleli, jak celou situaci vyřešit, když v tom vešel do kabiny jejich velitel a vydal rozkaz k přistání. Oni ho uposlechli, protože byl ve vojenské hierarchii výše postavený. Uposlechnutým rozkazem přistát však zabili jiné lidi.“
„Takže když naše letadlo příště poletí kvalifikací a závodem, bude ho pilotovat James (Vowles) a já mu budu moci maximálně poradit. Konečné rozhodnutí však bude vždy pouze na něm,“ konstatoval šéf Mercedesu.
„V těch chvílích prostě bude velet on (Vowles), i když šéfem jsem já,“ uzavřel Toto Wolff.
Foto: Getty Images / Mark Thompson