Wolff stále mluví o rychlosti Ferrari na rovinkách. Jen chce, aby si to všichni mysleli, zní z Maranellla

Ferrari je velmi silné na rovinkách, ale v Šanghaji mu to nebylo moc platné. Stříbrné šípy získaly první řadu a v závodě oběma rudým vozům odjely. Nepomohlo ani prohození pozic mezi Leclercem a Vettelem.
Wolff stále mluví o rychlosti Ferrari na rovinkách. Jen chce, aby si to všichni mysleli, zní z Maranellla

„Ano, věřil jsem, že jejich rychlost na rovinkách, zejména v úvodních kolech, pro nás bude představovat nebezpečí,“ reagoval Wolff pro Autosport na dotaz, zda ho překvapila forma Ferrari.

V Šanghaji sice jsou dlouhé rovinky, ale Ferrari to nejede v pomalých zatáčkách, což se nakonec postaralo o výsledný rozdíl.

„Neviděli jsme, že by se dostali blízko, takže si myslím, že náš výjezd na hlavní rovinku ze 13. zatáčky byl velmi dobrý,“ pokračuje Wolff.

„Dokázali jsme získat malý náskok, takže nikdy nebyli dost blízko. Ale bylo to překvapení.“

Týmová režie Ferrari v Číně v řeči čísel a grafů

Týmová režie Ferrari v Číně v řeči čísel a grafů

Podle Wolffa je rychlost Ferrari na rovinkách ohromující. „V závodě to nebylo tak silné jako v kvalifikaci, ale stále je to působivé. U každého týmu potřebujete dosáhnout rovnováhy mezi odporem a přítlakem. Chcete auto, které projede rychle zatáčkami, ale současně nebude ztrácet čas na rovinkách. Získat tu správnou rovnováhu je velmi těžké.“

Mercedes přehání, říká Ferrari

Mattia Binotto ale s Toto Wolffem příliš nesouhlasí. Podle šéfa Scuderie není rychlost na rovinkách tak odlišná. 

„Pokud se tento víkend podíváte na rychlost Mercedesu, myslím, že jsou také velmi silní,“ řekl Binotto. „Nemyslím, že na rovinkách existuje velký rozdíl mezi námi a ostatními.“

S Binottem souhlasí také Charles Leclerc. Podle něj je „Mercedes mnohem blíže, než se snaží, aby si lidé mysleli.“

Dalším okruhem v kalendáři je Baku. „Je to okruh, na kterém máte jinou aerodynamickou konfiguraci. Není to jen rovinka, ale také spousta zatáček. Je to městský okruh a v tomto ohledu je to velmi obtížné.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Grand Prix Číny objektivem Jiřího Křenka: dění na trati, emoce i pohled do zákulisí

18:02 | Haas oznámil prodloužení spolupráce se sponzorem Richard Mille.
14:41 | Peugeot se vrací do WEC. Od roku 2022 bude jezdit v kategorii hypercarů.
12. listopadu | Binotto potvrdil, že Leclerc v Brazílii nasadí nový motor. Není ale jasné, zda půjde o letošní nejnovější specifikaci, nebo něco ještě novějšího (pro příští rok).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10