Mercedes zatím na Red Bull a zřejmě i další týmy ztrácí. Chystá ale změnu konceptu vozu.
George Russell v Džiddě uvedl, že Mercedesu možná paradoxně uškodilo jeho loňské vítězství na Interlagosu. Tým si myslel, že jde správným směrem. Letošní sezónu ale nezačal tak, jak si představoval.
Podle Wolffa se vůz v dalších závodech změní. „Myslím, že vůz bude za pět, šest nebo sedm závodů vypadat úplně jinak na základě rozhodnutí, která jsme přijali, a směru vývoje, kterým jsme se vydali,“ uvedl Wolff pro Sky Sports.
Wolff přiznal, že zavedení rozpočtového stropu v roce 2021 Mercedesu v současné době zrovna nepomáhá v dohnání zráty. „To je v této fázi jasné, ale nechci nikdy říkat, že nám rozpočtový strop neumožňuje dohnat ztrátu – je to obtížnější, ale prostě to musíme udělat.“
„Ve chvíli, kdy se rozhodneme, což jsme už udělali, jakým směrem se vydáme, kde chceme mít auto, tak se do toho prostě pustíme a půjdeme tvrdě cestou jediné filozofie designu.“
Slibné zisky
„V porovnání s tím, kde se nacházíme nyní, je to velký pokrok,“ řekl Wolff pro Motorsport.com o tom, co se nyní děje za zdmi továrny. „Zisky, které přicházejí v oblasti výzkumu a vývoje a v oblasti aerodynamiky, jsou mnohem větší, než jsme měli za dlouhou dobu.“
„Odemkli jsme určitý potenciál, protože se teď na věci zkrátka díváme z jiných úhlů. Díky poznatkům z testu a závodu v Bahrajnu máme jiný pohled. Nebyl to žádný krok zpět. Naopak, byly to hned dva kroky vpřed.“
Velkým tématem jsou (ne)bočnic Mercedesu. Wolff však nastínil, že změna směru Mercedesu se týká okna nastavení výšky vozu s tím, že vloni byl vůz příliš nízko a letos je příliš vysoko.
Pochvala pro Aston
Mercedes očekával, že sezónu zahájí za Red Bullem. Skutečnost, že ho v Bahrajnu porazil Aston Martin, byla velkým překvapením.
Wolff se snaží si vzít pozitiva a říká, že je rád, že jeho přítel a majitel Astonu Martin Lawrence Stroll slaví úspěch.
„Pomáhá nám to, protože mají celou zadní část z našeho auta – zavěšení, motor, převodovku, takže víme, že jsou oblasti, které jsou opravdu dobré a které nesmíme příliš zpochybňovat,“ řekl Wolff.
„Ale jsou to jiné oblasti, kde se auta zásadně liší, na které se musíme zaměřit – je toho hodně, co se musíme naučit.“
„Lawrence prošel tolika těžkými roky a nyní je tým na vzestupu, je úspěšný, takže je na nás, abychom se učili, a ne naopak, jak tomu bylo po mnoho let.“