Wolff se brání obviněním z neférové politiky Mercedesu

Šéf Mercedesu Toto Wolff po kritice ze strany Cyrila Abiteboula z Renaultu hájí politiku svého týmu z pohledu smluv se svými zaměstnanci.
Wolff se brání obviněním z neférové politiky Mercedesu

Abiteboul vloni řekl, že Mercedes se chová nespravedlivě, když po rozvázání kontraktu s některým ze svých zaměstnanců jej posílá na dlouhou nucenou dovolenou, aby tím oddálil jejich přestup ke konkurenčnímu týmu F1.

Podle šéfa Renaultu jsou tyto klauzule ve smlouvě špatné pro samotnou F1, protože to zabraňuje šíření znalostí a zkušeností, které udržují pole F1 vyrovnané. Wolff toto však vnímá jinak.

„Jde jednoduše o to, abychom důležité součásti organizace udrželi pohromadě a zabezpečili tak stabilitu,“ řekl Wolff Autosportu.

„V případě, který mám na mysli, šlo o zaměstnance, jenž právě podepsal novou smlouvu a kterého by chtěl Renault. V tomto případě to však nebylo možné, protože nám chyběla náhrada.“

Mercedes přišel o Paddyho Lowa, který ze své pozice výkonného ředitele odešel do Williamsu. Do Brackley naopak přišel James Allison, který předtím působil na pozici technického ředitele u Ferrari.

Způsob, jakým se Mercedes s touto změnou vypořádal a získal počtvrté v řadě titul mezi jezdci i týmy, však podle Wolffa ukazuje sílu Mercedesu.

„Za úspěch je zodpovědný široký tým,“ dodal. „Délka působení zaměstnanců má na úspěch velký vliv. Tým, který jsme poskládali, odvedl dobrou práci. Paddy má obrovské kvality, ale přivést Jamese Allisona bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat.

Úspěch týmu formule 1 není úspěchem jednotlivce, není to úspěch můj ani Nikiho (Laudy), ani Rosse (Brawna) nebo Norberta (Hauga), ale spíše jde o skupinu lidí, kteří spolupracují. My jim jen musíme vytvořit rámcové podmínky, aby mohli uspět.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (17) Další článek: Svým selháním v F1 jsem Američanům nepomohl, přiznává Bourdais
14:12 | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10