Wolff: Rosberga nemusí nahradit Vettel nebo Alonso, ale i mladíci

Wolff: Rosberga nemusí nahradit Vettel nebo Alonso, ale i mladíci

Šéf Mercedes Toto Wolff připustil, že nepreferuje variantu nahradit v týmu Nika Rosberga dalším velkým jménem. Šanci proto mají i mladíci.

K jedné volné sedačce u Sauberu a dvěma u Manoru se v pátek přidalo ve startovním poli nově ještě volné místo u mistrovského Mercedesu poté, co letošní mistr světa Nico Rosberg oznámil konec kariéry.

Krátce poté se začalo mluvit o tom, kdo by volnou sedačku vedle Lewise Hamiltona mohl zaplnit. Wolff nyní řekl, že Sebastian Vettel z Ferrari nebo Fernando Alonso z McLarenu nejsou na prvních místech jeho seznamu.

„Není mým záměrem zasahovat do vnitřních záležitostí Ferrari,“ řekl Wolff pro Gazzetta Dello Sport. „Ani nevím, jestli má Sebastian skutečně zájem k nám jít. To samé (s Alonsem). Co by v prosinci Ferrari a McLaren bez Vettela a Alonsa dělaly? Nebo Williams bez (Valtteriho) Bottase? Tato volba se mi zamlouvá nejméně.“

Wolff také přiznal, že mu od pátečního oznámení nepřestal vyzvánět jeho telefon.

„Byl jsem bombardován telefonáty,“ řekl. „Volalo mi 80 % jezdců. Neudělali tak jen (Kimi) Räikkönen a (Daniil) Kvjat, a to jen proto, že na mě nemají číslo!“

Tři možnosti řešení

Mercedesu se nabízí možnost nahradit Rosberga některým ze svých juniorů - Pascalem Wehrleinem nebo Estebanem Oconem. Druhý jmenovaný má však již podepsáno s Force Indií, zatímco Wehrlein je jedním z kandidátů na místo u Sauberu.

„Máme tři cesty, kterými se můžeme vydat. První z nich je zvážit zavedení týmové jedničky a týmové dvojky. Trochu jako ve Ferrari v časech (Michaela) Schumachera a (Felipeho) Massy. To znamená vzít jezdce, který nám zajistí body do Poháru konstruktérů.“

„Druhá možnost je angažovat některého z našich mladíků - Ocona nebo Wehrleina. Koneckonců, i další týmy daly šanci mladým, jako v případě (Maxe) Verstappena a (Stoffela) Vandoorna. A třetí cesta je vrátit se zpátky na trh a najít tam dalšího špičkového jezdce.“

„V pondělí budu mít v Brackley schůzku s Ronem Meadowsem, Andrew Shovlinem a skupinou vysoce postavených inženýrů, se kterými začneme pracovat na nalezení nejlepšího řešení.“

„Je to nová a vzrušující výzva. I když jsme vyhráli 19 závodů, tak to byla velmi komplikovaná sezóna plná překážek.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud