Wolff přišel s myšlenkou třetích vozů, jak reaguje konkurence?

Šéf Mercedesu Toto Wolff se snaží vymyslet řešení problému juniorských pilotů německé značky, pro které není místo ve startovním poli formule 1. Bylo by možné „posadit je“ do třetích monopostů?
Wolff přišel s myšlenkou třetích vozů, jak reaguje konkurence?

Toto Wolff by rád viděl juniorské piloty Mercedesu Estebana Ocona a George Russella závodit v roce 2019 ve formuli 1. To však bude jen velmi obtížně realizovatelné, protože ve startovním poli „královny motorsportu“ zkrátka chybí místa.

Z toho důvodu přišel Wolff s myšlenkou nasazení třetího monopostu do závodů mistrovství světa. Ve formuli 1 nasazuje každý tým do sezóny dva vozy, na příklad v IndyCar je však běžné vícenásobné zastoupení jednotlivých stájí na startovním roštu.

Výhodou třetích vozů by podle šéfa „stříbrných šípů“ byly nižší náklady oproti provozu juniorského týmu po vzoru Red Bull – Toro Rosso. Co si ale o této myšlence myslí představitelé konkurenčních týmů?

„Je to zajímavá myšlenka. V praxi je to ale velmi obtížně realizovatelné, na příklad kvůli zastávkám v boxech. Je to zajímavý koncept, ale myslím, že stáje ze středu pole by nebyly nadšené,“ naráží ve svém vyjádření pro motorsport.com Christian Horner na problémový fakt, že týmy středu pole by najednou bojovaly „jen“ o desátá místa, namísto sedmých a lepších.

Zatímco šéf Red Bullu Horner je spíše zdrženlivý, tak šéfka Williamsu Claire Williamsová vystupuje proti této myšlence.

„Rozhodně nejsme pro povolení třetích vozů. Už teď fungují spolupráce mezi týmy a najednou by se nasazovaly i třetí vozy? Kde by to skončilo? Byl by to další krok špatným směrem,“ myslí si Williamsová.

Na rozdíl od Williamsové není úplně proti boss McLarenu Zak Brown, kterému se Wolffova myšlenka zamlouvá.

„Myšlenka třetích vozů se mi líbí, jak bychom to ale provedli? Myslím, že na startovním roštu by místo bylo, ne ale pro všechny týmy. Možná by se třetí vozy jednotlivých týmů mohly nasazovat jen v určitých závodech, ale muselo by to být pro všechny spravedlivé.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (38) Další článek: Nechte si Kimiho ještě rok! Petici na podporu Fina podepsaly desítky tisíc lidí
16. března | Možné strategie pro závod podle Pirelli odkaz
16. března | Haas dostal za nebezpečné vypuštění Magnussena do cesty Pérezovi 5000 euro.

GP Austrálie 2019

Pátek 15. března 2019
1. trénink Hamilton (1:23.599)
2. trénink Hamilton (1:22.600)
Sobota 16. března 2019
3. trénink Hamilton (1:22.292)
Kvalifikace Hamilton (1:20.486)
Neděle 17. března 2019
Závod Bottas