Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff je toho názoru, že by nové motory postavené podle pravidel platných od roku 2021 měly být hlasitější než ty současné.
Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Současné šestiválcové motory s turbem budou využívány ve formuli 1 až do roku 2020. Od sezóny 2021 vejdou v platnost nová technická pravidla, která přinesou změnu pohonných jednotek. FIA již nyní jedná s týmy o budoucí koncepci motorů pro „královnu motorsportu“.

Nynější šestiválce jsou u monopostů F1 využívány od roku 2014. Fanoušci si od jejich zavedení před třemi lety neustále stěžují především na nevýrazný zvuk. Toho si všimla i FIA a chce tento faktor zlepšit.

Vylepšení zvuku motoru by mohlo znamenat i návrat k osmiválcům. Zpětným krokům ve vývoji by nebyl příliš nakloněn šéf Mercedesu Toto Wolff, i když zvukovou stránku věci považuje za důležitou.

„V dnešní době, kdy se stále mluví o hybridech, úspornosti a autonomním řízení, zůstává závodění stále audio-vizuálním zážitkem. Zvuk je důležitý, nestačí jen vidět vozy jezdit rychle. Zvuk umocňuje zážitek z rychlosti a síly,“ řekl pro motorsport.com Wolff.

„U současné generace motorů jsme zvukovou stránku opomněli. Není to úplně špatné, u nové generace pohonných jednotek to ale musí být lepší.“

V současné době dodávají motory pro týmy formule 1 čtyři výrobci. Tím je podle Wolffa vytvořeno zdravé soutěživé prostředí. Na druhou stranu ovšem šéf německé stáje vidí výhody i v systému, ve kterém by figuroval pouze jeden dodavatel. To by mohlo pomoci k vyrovnání startovního pole, nicméně zavedení nezávislého dodavatele motorů není podle Wolffa moc reálné.

„Nyní si ve formuli 1 můžete vybrat motory od čtyř špičkových výrobců. Kdyby se měl vybrat jeden nezávislý dodavatel, muselo by se tak učinit co nejdříve. Jinak by nezávislé motory nemohly být využity již v roce 2021. Nejsem si ovšem jistý, jestli by na zavedení jednotného dodavatele pohonných jednotek přistoupily velké automobilky, které do formule 1 investovaly obrovské množství peněž,“ doplnil Toto Wolff.

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Diskuze (45) Další článek: Magnussen si pochvaluje atmosféru v Haasu
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10