Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff je toho názoru, že by nové motory postavené podle pravidel platných od roku 2021 měly být hlasitější než ty současné.
Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Současné šestiválcové motory s turbem budou využívány ve formuli 1 až do roku 2020. Od sezóny 2021 vejdou v platnost nová technická pravidla, která přinesou změnu pohonných jednotek. FIA již nyní jedná s týmy o budoucí koncepci motorů pro „královnu motorsportu“.

Nynější šestiválce jsou u monopostů F1 využívány od roku 2014. Fanoušci si od jejich zavedení před třemi lety neustále stěžují především na nevýrazný zvuk. Toho si všimla i FIA a chce tento faktor zlepšit.

Vylepšení zvuku motoru by mohlo znamenat i návrat k osmiválcům. Zpětným krokům ve vývoji by nebyl příliš nakloněn šéf Mercedesu Toto Wolff, i když zvukovou stránku věci považuje za důležitou.

„V dnešní době, kdy se stále mluví o hybridech, úspornosti a autonomním řízení, zůstává závodění stále audio-vizuálním zážitkem. Zvuk je důležitý, nestačí jen vidět vozy jezdit rychle. Zvuk umocňuje zážitek z rychlosti a síly,“ řekl pro motorsport.com Wolff.

„U současné generace motorů jsme zvukovou stránku opomněli. Není to úplně špatné, u nové generace pohonných jednotek to ale musí být lepší.“

V současné době dodávají motory pro týmy formule 1 čtyři výrobci. Tím je podle Wolffa vytvořeno zdravé soutěživé prostředí. Na druhou stranu ovšem šéf německé stáje vidí výhody i v systému, ve kterém by figuroval pouze jeden dodavatel. To by mohlo pomoci k vyrovnání startovního pole, nicméně zavedení nezávislého dodavatele motorů není podle Wolffa moc reálné.

„Nyní si ve formuli 1 můžete vybrat motory od čtyř špičkových výrobců. Kdyby se měl vybrat jeden nezávislý dodavatel, muselo by se tak učinit co nejdříve. Jinak by nezávislé motory nemohly být využity již v roce 2021. Nejsem si ovšem jistý, jestli by na zavedení jednotného dodavatele pohonných jednotek přistoupily velké automobilky, které do formule 1 investovaly obrovské množství peněž,“ doplnil Toto Wolff.

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14:47 | Vandoorne penalizace + 5 míst za převodovku. Celkem 35, Alonso 40
14:12 | Problémy s hydraulikou u Vettela i Verstappena. U Red Bullu budou mít před kvalifikací více práce.
11:00 | FIA zrušila obrubník v osmé zatáčce, který v pátek způsobil nehodu Sergia Péreze.
23. června | Podle Péreze by měl být obrubník v osmé zatáčce upraven.
23. června | Renault upgradoval svůj motor. Abiteboul odhaduje zlepšení na 2 desetiny (pro Baku).

GP Ázerbájdžánu 2017

Pátek 23. června 2017
1. trénink Verstappen (1:44.410)
2. trénink Verstappen(1:43.362)
Sobota 24. června 2017
3. trénink Bottas (1:42.742)
Kvalifikace Hamilton (1:40.593)
Neděle 25. června 2017
Závod 15.00

Nejčtenější články

Co se to děje? Wolff opět útočí na Rosberga

Co se to děje? Wolff opět útočí na R…

Není to tak dávno, co Toto Wolff řekl, že by ho vůbec nepřekvapilo, kdyby se Nico Rosberg vrátil do F1 a to s Ferrari. Nyní zase na adresu Rosberga padla poměrně tvrdá slova.

19.  6.  2017 | | 68 N/A
Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Romeo?

Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Rom…

Mezi novináři se i nadále řeší a diskutuje budoucnost partnerství mezi McLarenem a Hondou.

19.  6.  2017 | | 35 N/A
V prvním tréninku byl v Baku nejrychlejší Verstappen, Pérez boural

V prvním tréninku byl v Baku nejrych…

Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Max Verstappen. Tréninky přerušila nehoda Sergia Péreze.

včera | | 8 N/A
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. V závěru boural

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší …

Nejrychlejší čas také ve druhém tréninku zajel Max Verstappen. V závěru tréninku ale boural. Svůj vůz rozbil také Palmer. Alonsa zradil motor.

včera | | 46 N/A
Na konci roku mohu skončit, říká Hamilton

Na konci roku mohu skončit, říká Ham…

Občas se objeví spekulace, že by Hamilton mohl na konci letošní sezóny odejít z formule 1. Částečně to připustil také trojnásobný mistr světa.

21.  6.  2017 | | 53 N/A