Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff je toho názoru, že by nové motory postavené podle pravidel platných od roku 2021 měly být hlasitější než ty současné.
Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Současné šestiválcové motory s turbem budou využívány ve formuli 1 až do roku 2020. Od sezóny 2021 vejdou v platnost nová technická pravidla, která přinesou změnu pohonných jednotek. FIA již nyní jedná s týmy o budoucí koncepci motorů pro „královnu motorsportu“.

Nynější šestiválce jsou u monopostů F1 využívány od roku 2014. Fanoušci si od jejich zavedení před třemi lety neustále stěžují především na nevýrazný zvuk. Toho si všimla i FIA a chce tento faktor zlepšit.

Vylepšení zvuku motoru by mohlo znamenat i návrat k osmiválcům. Zpětným krokům ve vývoji by nebyl příliš nakloněn šéf Mercedesu Toto Wolff, i když zvukovou stránku věci považuje za důležitou.

„V dnešní době, kdy se stále mluví o hybridech, úspornosti a autonomním řízení, zůstává závodění stále audio-vizuálním zážitkem. Zvuk je důležitý, nestačí jen vidět vozy jezdit rychle. Zvuk umocňuje zážitek z rychlosti a síly,“ řekl pro motorsport.com Wolff.

„U současné generace motorů jsme zvukovou stránku opomněli. Není to úplně špatné, u nové generace pohonných jednotek to ale musí být lepší.“

V současné době dodávají motory pro týmy formule 1 čtyři výrobci. Tím je podle Wolffa vytvořeno zdravé soutěživé prostředí. Na druhou stranu ovšem šéf německé stáje vidí výhody i v systému, ve kterém by figuroval pouze jeden dodavatel. To by mohlo pomoci k vyrovnání startovního pole, nicméně zavedení nezávislého dodavatele motorů není podle Wolffa moc reálné.

„Nyní si ve formuli 1 můžete vybrat motory od čtyř špičkových výrobců. Kdyby se měl vybrat jeden nezávislý dodavatel, muselo by se tak učinit co nejdříve. Jinak by nezávislé motory nemohly být využity již v roce 2021. Nejsem si ovšem jistý, jestli by na zavedení jednotného dodavatele pohonných jednotek přistoupily velké automobilky, které do formule 1 investovaly obrovské množství peněž,“ doplnil Toto Wolff.

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A