Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff je toho názoru, že by nové motory postavené podle pravidel platných od roku 2021 měly být hlasitější než ty současné.
Wolff podporuje zavedení hlasitějších motorů do formule 1

Současné šestiválcové motory s turbem budou využívány ve formuli 1 až do roku 2020. Od sezóny 2021 vejdou v platnost nová technická pravidla, která přinesou změnu pohonných jednotek. FIA již nyní jedná s týmy o budoucí koncepci motorů pro „královnu motorsportu“.

Nynější šestiválce jsou u monopostů F1 využívány od roku 2014. Fanoušci si od jejich zavedení před třemi lety neustále stěžují především na nevýrazný zvuk. Toho si všimla i FIA a chce tento faktor zlepšit.

Vylepšení zvuku motoru by mohlo znamenat i návrat k osmiválcům. Zpětným krokům ve vývoji by nebyl příliš nakloněn šéf Mercedesu Toto Wolff, i když zvukovou stránku věci považuje za důležitou.

„V dnešní době, kdy se stále mluví o hybridech, úspornosti a autonomním řízení, zůstává závodění stále audio-vizuálním zážitkem. Zvuk je důležitý, nestačí jen vidět vozy jezdit rychle. Zvuk umocňuje zážitek z rychlosti a síly,“ řekl pro motorsport.com Wolff.

„U současné generace motorů jsme zvukovou stránku opomněli. Není to úplně špatné, u nové generace pohonných jednotek to ale musí být lepší.“

V současné době dodávají motory pro týmy formule 1 čtyři výrobci. Tím je podle Wolffa vytvořeno zdravé soutěživé prostředí. Na druhou stranu ovšem šéf německé stáje vidí výhody i v systému, ve kterém by figuroval pouze jeden dodavatel. To by mohlo pomoci k vyrovnání startovního pole, nicméně zavedení nezávislého dodavatele motorů není podle Wolffa moc reálné.

„Nyní si ve formuli 1 můžete vybrat motory od čtyř špičkových výrobců. Kdyby se měl vybrat jeden nezávislý dodavatel, muselo by se tak učinit co nejdříve. Jinak by nezávislé motory nemohly být využity již v roce 2021. Nejsem si ovšem jistý, jestli by na zavedení jednotného dodavatele pohonných jednotek přistoupily velké automobilky, které do formule 1 investovaly obrovské množství peněž,“ doplnil Toto Wolff.

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

včera | | 49 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Alonso nevylučuje odchod z F1, rozhodnutí o budoucnosti odkládá

Alonso nevylučuje odchod z F1, rozho…

Fernando Alonso se chce rozhodnout o své budoucnosti do prosince. Odchod z formule 1 nevyloučil.

18.  8.  2017 | | 155 N/A