Wolff o pneumatikové kauze i odstoupení Rosberga

Wolff o pneumatikové kauze i odstoupení Rosberga

Pirelli před závodem v Itálii zvedlo povinné hranice minimálního tlaku v pneumatikách. U vozů Mercedesu byl naměřený nižší tlak. Hamiltonovi hrozila diskvalifikace, nakonec ale komisaři netrestali.

„Myslím, že to bylo 10 nebo 15 minut před koncem (závodu), když jsme dostali informaci od komisařů, že tlaky v pneumatikách našich vozů jsou předmětem vyšetřování. Bez dalších informací,“ řekl Wolff v rozhovoru pro F1.com.

„Dodržovali jsme postup stanovený Pirelli. Měli jsme pneumatiky v dekách a tlak jsme kontrolovali s Pirelli. Vždy je u nás člověk z Pirelli a tlak byl vysoko nad minimem, protože bezpečnost je pro nás důležitá! Nasadili jsme pneumatiky na auto a z nějakého důvodu – možná jedna vychladla – byl u jedné pneumatiky objeven odlišný tlak. Byla to drobná odchylka! Netuším, co se stalo, zda fungovala nebo byla odpojena. Je to vše otázka postupu: kdy to máme měřit?“

Podle Wolffa je třeba se dohodnout na jednotném postupu, kdy tlak v pneumatikách měřit. Wolff také neví, proč byl rozdílný tlak v pneumatikách Rosberga a Hamilton. Zároveň ale upozornil, že to, co se stalo, může přijí tým hodně draho. Pro výkonnost totiž není dobré, když je tlak v jedné pneumatice jiný než v ostatních.

Že se něco děje, jsme se dozvěděli v posledních kolech. Hamilton měl velký náskok, přesto dostal od týmu příkaz, aby zrychlil a náskok zvýšil. „Dostali jsme informaci, že dochází k vyšetřování tlaku v pneumatikách. Netušili jsme, co se děje, ale mysleli jsme si, že by mohly přijít penalizace a abychom získali určitý náskok, požádali jsme ho, aby přidal.“

Mercedes tedy odpojil zahřívací deku dříve. Wolff vysvětluje proč. „Pokud byste pneumatiky neodpojili z generátoru, budete na každou pneumatiku potřebovat čtyři generátory, takže budete mít všude kabely. Normální postup je – a myslím, že to dělají všechny týmy tímto způsobem – že pneumatiky udržujete teplé, odpojíte je a dáte je na auto. Myslím, že je to o postupu měření. Kdy to změřit?“

Podle Wolffa je delegát FIA neupozornil na to, že je tlak v jedné z pneumatik nižší. Před startem to mohli ještě napravit.

Vyšetřování sice dopadlo dobře, co ale dopadlo hůře, byl závod pro Nica Rosberga. Wolff potvrdil, že motor měl za sebou pět závodů, takže bylo trochu riskantní s ním jezdit. Připomeňme, že se Němec vrátil ke starší specifikaci poté, co byl u nového motoru objeven problém s chladicí kapalinou, která motor kontaminovala. Je paradoxní, že za odstoupením Rosberga byla netěsnost chladicího systému.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud