Wolff o Hamiltonově strategii Mercedesu ve Španělsku

Toto Wolff si pochvaluje rozhodnutí povolat Lewise Hamiltona do boxů během virtuálního safety caru, což mu pomohlo následně zdolat Sebastiana Vettela v souboji o vítězství ve Velké ceně Španělska.
Wolff o Hamiltonově strategii Mercedesu ve Španělsku

Vítěz kvalifikace Hamilton přišel o vedení na startu, když se do čela dostal Vettel. Ten vydržel na čele během prvních dvou stintů závodu.

Když se však ve 33. kole závodu střetli Stoffel Vandoorne a Felipe Massa, načež zůstal stát v únikové zóně v první zatáčce Vandoornův mclaren, byl na trati vyhlášen Virtuální safety car.

Toho Hamilton využil ke své poslední zastávce. Mercedes přitom s povoláním Hamiltona vyčkával až do momentu 36. kola, kdy se objevila informace o tom, že režim Virtuálního safety caru za pár okamžiků skončí. Když znovu na trati vlály zelené vlajky, Hamilton už byl v boxové uličce.

„Ve strategické skupině (závodního týmu Mercedesu) došlo k myšlenkovým procesům, v určitém okamžiku jsme plánovali udělat opak toho, co Sebastian (Vettel),“ řekl Wolff.

„Pak byl ale dán ten magický pokyn zajet do boxů ve chvíli, kdy se zdálo, že VSC brzy skončí. V opačném případě by na to Vettel totiž mohl zareagovat. Skvěle jsme to proto načasovali. Skutečně smekám před Jamesem (Vowlesem, hlavním stratégem) a jeho skupinou stratégů.“

Před aktivováním Virtuálního safety caru měl Vettel náskok téměř osmi sekund na Hamiltona. Když však i Němec zajel do boxů, konkrétně jedno kolo po Hamiltonovi, vyjel z boxů po boku britského pilota Mercedesu.

V první zatáčce došlo mezi oběma k těsnému souboji s kontaktem, po kterém vyjel Hamilton mimo dráhu. O několik kol později se však Hamilton před svého soupeře za pomoci systému DRS dostal a vedení udržel až do cíle.

„Když během závodu uděláte klasickou zastávku v boxech, tak hrozně moc ztratíte. Zastávkou ztratíte tak 21 sekund a všechny vozy jedou naplno. Čas ztrácíte tím, že stojíte, a tím, že jedete pomalu boxovou uličkou. Při VSC se však všichni na trati pohybují mnohem pomaleji, takže ztráta při zastávce v boxech je menší.“

„Neznám přesná čísla, ale skutečná ztráta se pohybuje kolem 12 až 13 sekund, takže je to mnohem lepší.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (23) Další článek: Foto a video: Souboje Vettela a jezdců Mercedesu
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz
14. května | Letošní ročník 24 hodin Le Mans odstartuje Rafael Nadal.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10