Wolff nevylučuje spolupráci s Force Indií po vzoru Haasu

Mercedes rozhodně není proti užší spolupráci s Force Indií. Vztah by mohl být podobný tomu, jaký je mezi Ferrari a Haasem.
Wolff nevylučuje spolupráci s Force Indií po vzoru Haasu

Force India by mohla navázat s Mercedesem užší partnerství. Toto Wolff se tomu nebrání.

„Když Ferrari před pár lety uvidělo potenciál úzké spolupráce s jiným týmem, muselo to zákonitě u všech ostatních vyvolat podobné uvažováni,“ řekl Wolff pro Motorsport.com.

„Pouze Ferrari ví, jakou výhodu jim to přineslo. Ale z takové spolupráce, pokud má dobrou strukturu, budete mít benefit.“

„Žádný tým nechce být B týmem nebo juniorským týmem. Každý chce mít svůj vlastní úspěch a to je něco, co musíme ve F1 ctít a respektovat.“

„Force India je od nás asi 10 nebo 16 kilometrů a je to tým, který dokáže získat více, než na co by měl mít. Výsledek (kvalifikace ve Spa) potvrzuje respekt, který k nim jako k závodníkům mám. Prozkoumáme všechny cesty, které v rámci pravidel máme.“

McLarenu a Renaultu se to nelíbí

McLarenu a Renaultu se podobné úzké vazby samozřejmě nelíbí, protože oni žádný takový tým nemají a v nejbližší době ani mít nebudou. 
 
„Naprosto jim rozumím,“ pokračuje Wolff. „Je ale zajímavé, že nucená správa Force Indie vyvolala tyto silné dojmy. Spolupráce mezi Ferrari a Haasem existovala už předtím a teď se přidal i Sauber. A Red Bull s Toro Rosso spolupracují od začátku. Úplně však chápu obavy McLarenu a Renaultu.“

„Myslím si, že je to jen otázka správných pravidel, které by usnadnily spolupráci tam, kde můžete ušetřit náklady a kde najdete synergie.“

„Současně ale musíme zachovat ducha pravidel F1, který říká, že jde o šampionát konstruktérů.“

Není to jen o výkonu motoru, říká Wolff. V čem Mercedes ještě ztrácí?

Není to jen o výkonu motoru, říká Wolff. V čem Mercedes ještě ztrácí?

Mercedes se také účastnil nucené správy Force Indie. Podle Wolffa ale byla jeho role malá.

„Byli jsme do toho zapojeni, protože jsme byli největším věřitelem. Ale nezúčastnili jsme se tohoto procesu. Proces řídil správce a informoval nás během různých fází. Samozřejmě jsme se bavili se všemi potenciálními uchazeči.“ Správce pak podle Wolffa zvolil konsorcium vedené Strollem.

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Další článek: Leclerc si v červenci v Monze vyzkoušel letošní vůz Ferrari

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)