Lewis Hamilton byl vyloučen z páteční kvalifikace. Jeho DRS se otevíralo více než o povolených 85 mm.
Pokud to zjednodušíme, FIA otevřela DRS Hamiltonova vozu a vzala měřidlo, které mezerou nesmí projít. Pokud projde, je mezera větší, než dovolují pravidla. Nesmí projít v žádné části křídla. Uprostřed neprošlo, na okrajích křídla však ano. Je to porušení technických pravidel – zřejmě vinou poruchy, špatné montáže apod., ale na příčiny se pravidla neptají. Za porušení technických pravidel následuje obvykle diskvalifikace, což byl i tento případ.
„Nevěřím tomu,“ odpověděl Wolff na otázku, jaký má názor na Hamiltonovu diskvalifikaci. „Nevěřím tomu, jak to dopadlo.“
„S určitým respektem ke sportovním komisařům je to v takové situaci těžké, protože není snadné rozhodnout na tak sporné téma, kde jde o mistrovství světa, a oni se musí dívat na konkrétní situaci a ne na širší souvislosti.“
Podle Wolffa neprošlo zadní křídlo o 0,2 mm. Wolff vysvětlil, že v jeho týmu panoval všeobecný pocit, že FIA jim dovolí křídlo opravit a žádné další kroky nebudou podniknuty. Dokonce si myslel, že je to vtip, když Hamiltonovi řekli, že bude diskvalifikován.
„Věřili jsme, že je to v pořádku, protože křídlo bylo poškozené, jedna strana byla v pořádku, střed byl v pořádku, pravá strana nebyla v pořádku, to vlastně znamená, že jsme měli výkonnostní nevýhodu. Mysleli jsme si, že při zvážení všech těchto aspektů FIA řekne, že došlo k poškození, a proto jsme neporušili předpisy.“
„Všechna křídla jsou stejné specifikace. Nebyly změněny už dlouhou dobu. Špatné křídlo a Valtteriho křídlo prošly předtím všemi testy. Nic se na nich neměnilo. A včera na jedné straně neprošlo, protože se během kvalifikace poškodilo, jak uznali stewardi.“
„Řekli, že se z naší strany nestalo nic úmyslného a byli jsme diskvalifikováni, čemuž jsem upřímně nemohl uvěřit. Když jsem viděl WhatsApp, myslel jsem si, že si Ron Meadows dělá legraci.“