Šéf Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že už není možné změnit pravidla pro motory, které v F1 začnou pracovat v roce 2026.
I když technická pravidla pro podobu monopostů od sezony 2026 FIA zveřejnila teprve před týdnem, již nyní je jisté, že bude muset dojít k určitým změnám, aby byla nová generace monopostů dostatečně rychlá.
Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je i úprava parametrů nových pohonných jednotek (PJ), které do hry vstoupí rovněž za dva roky. Jako nejjednodušší krok se jeví změnit poměr mezi tím, kolik procent výkonu bude generovat spalovací motor (ICE) a kolik elektrická složka PJ – a to ve prospěch ICE (pravidla nyní hovoří o poměru 50:50).
Taková změna by však vyžadovala souhlas všech výrobců PJ, kterými od roku 2026 budou Ferrari, Mercedes AMG HPP, Renault, Honda, Red Bull Powertrains a Audi.
Přitom již nyní je jasné, že nalézt shodu v tomto ohledu nebude snadné.
„Co se týče pohonných jednotek, loď již odplula,“ prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff.
„Jsou týmy, které mají pocit, že jsou pozadu, a stejně tak jsou zde stáje a automobilky, které cítí, že odvedli dobrou práci. Jde o běžný souboj o podobu předpisů...Myslím, že na straně podvozku jsou možné úpravy, které je třeba udělat, ale na straně motoru je vývoj už příliš pokročilý,“ dodal Wolff.
Podobně mluví i Bruno Famin, tedy zástupce stáje Alpine, která spadá pod Renault:
„Musíme být opatrní, protože na straně podvozku se zatím téměr nic neudělalo, protože chyběla pravidla. Na straně PJ už ale za sebou máme dva roky práce.“
Jinak naopak hovoří Christian Horner, jímž vedený Red Bull si ve spolupráci s Fordem bude pohonné jednotky poprvé ve své historii stavět sám.
„Vždycky se najde někdo, kdo nechce nic měnit. Záleží ale na FIA. Jak říkám, nikdy není pozdě,“ kontaktoval.