Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že nová technická pravidla od roku 2022 zcela zamíchají pořadím týmů.
Nová technická pravidla měla ve F1 původně platit už od letošního roku. Pandemie koronaviru však jejich zavedení o rok odložila a pro letošní rok došlo v podstatě ke zmrazení pravidel. Díky tomu se rozdíly ve výkonnosti jednotlivých týmů letos zmenšily.
Prvních osm jezdců v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna v Imole minulý víkend dělilo méně než půl sekundy. Do nejlepší osmičky se vešli piloti Mercedesu, Red Bullu, Ferrari, AlphaTauri a McLarenu.
Když stejná trať hostila závod vloni na podzim, do půlsekundy za nejrychlejším Valtterim Bottasem se vešel jen jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton. Prvních osm jezdců tehdy dělilo 1,087 sekundy.
Stabilitou v pravidlech podle Wolffa dochází k větší vyrovnanosti startovního pole, šéf Mercedesu je proto přesvědčen, že s novými pravidly se také navýší rozdíly mezi jednotlivými týmy.
„Pokud zachováte pravidla, tak se startovní pole vyrovná. Ti, kteří jsou vpředu, tím získávají stále méně a méně, a to i při vynaložení většího úsilí. Týmy, kterou jsou vzadu, budou v určité chvíli pokračovat v tomto strmém nárůstu formy, až dojde k vyrovnání,“ řekl Wolff.
„Když se dnes podíváte na kvalifikaci, je to vyrovnané. Je to směr, jakým jsme se podle mě měli vydat. Slibuji, že příští rok budeme mít další situaci, kdy budeme mít zcela promíchané pole. Možná ne s Mercedesem úplně na čele.“
V obou dosavadních letošních závodech byl oproti minulým sezónám podstatně vyrovnanějším soupeřem Mercedesu tým Red Bull. Max Verstappen v Bahrajnu bojoval s Hamiltonem o vítězství, po těsném souboji skončil druhý. Druhý závod v Imole naopak vyhrál pilot Red Bullu.
„V tuto chvíli jsme za Red Bullem ve všech oblastech auta. Nejprve je musíme dostihnout. Myslím, že závodní bohové k nám byli v Bahrajnu laskaví, když jsme dostali z auta maximum (abychom vyhráli). To bylo v závodě dobré,“ hodnotí Wolff.
„Pokud jde všechno hladce a nikdo (v kvalifikaci) neudělá chybu, jsme na startu dvě desetiny za Maxem, ne před ním. Ve sportu ale všechno vždy dopadne jinak a Lewis zajel opravdu skvělé kolo. Proto byl vpředu.“