Wolff: Mercedes se nesmí zhoršit, ale kandidát na titul není

Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff zůstává opatrný v hodnocení šancí svého týmu na úspěch v letošní sezóně. V každém případě ale chce, aby v šampionátu neklesl.
Wolff: Mercedes se nesmí zhoršit, ale kandidát na titul není

Druhé místo v roce 2013 bylo pro stáj z Brackley velkým úspěchem, zároveň si tím ale zadělala na velká očekávání v letošní sezóně. Ovšem zatímco šéf Daimleru Zetsche vidí Mercedes v boji o tituly, Wolff jen nechce zhoršení.

"Ne, to si nemůžeme dovolit," potvrdil pro Autosport. "Kdybychom (loni) skončili třetí nebo čtvrtí, lidé by mohli říct, že procházíte vývojem, než se stanete mistry světa."

"Ale teď jsou očekávání velká a my je musíme zvládnout, protože vyhrát šampionát není snadný úkol. Je to jiné, než vyhrávat závody, protože musíte dát všechno dohromady. Ale můžeme upřímně říct, že jsme kandidáty na titul? Ne."

Při určování cílů pro letošní sezónu vycházel Zetsche z výsledků uplynulého šampionátu, ale Wolff jeho optimismus mírní.

"Optimismus je vždy nebezpečný," poznamenal. "Musíte být pesimistický optimista. Celková tendence musí být pesimistická. Nesmíte mít za jisté, že se to stane. Ale také nesmíte brát život moc špatně tím, že byste byli moc velcí pesimisté."

"Já vidím úsilí, rozum a zdroje, které vkládáme do vývoje motoru a pohonného ústrojí. A věřím, že děláme správné věci. Ale vím, co dělají Ferrari a Renault? Ne. Jsem si jistý, že mají inteligentní lidi a dělají také dobrou práci. Je to věštění z křišťálové koule."

Loňské spekulace sice Mercedesu přisuzovaly nejlepší šestiválec, ale Wolff je odmítá.

"Nevíme. Všechno je to založené na zvěstech a klepech. Můžete se spolehnout  a udělat si názor na základě toho, co A řekl B, když ani jeden z nich zřejmě nemá páru?!"

"Vzpomínám si z Viry a z toho, co jsem viděl v Maranellu, že tito lidé nejsou blázni. Jsou velmi inteligentní a pracují velmi tvrdě. Pochybuji, že by jeden z výrobců motorů měl obrovskou výhodu."

Další článek: Nikdo z nás není nenahraditelný, říká k Brawnovu odchodu Hamilton

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)