Wolff: Letošní titul se vyrovná tomu z roku 2014

Letošní double Stříbrných šípů je podle šéfa týmu stejně působivý jako ten první, který přišel v roce 2014.
Wolff: Letošní titul se vyrovná tomu z roku 2014

Počátek éry šestiválcových hybridních turbomotorů patří jednoznačně týmu Mercedes. Stříbrné vozy opanovaly sezonu 2014, a to jak mezi jezdci, tak i mezi konstruktéry. Stejný počin pak Mercedes ještě třikrát zopakoval.

Letošní triumf je o to cennější, že přišel po výrazné změně pravidel, co se šasi týče. Navíc čelil výrazné hrozbě v podobě Sebastiana Vettela a živou vodou politého týmu Ferrari.

„Byl to neskutečně opojný pocit. Vítězství v roce 2017 je pro mě prakticky stejně cenné jako to ze sezony 2014. První titul byl důležitý, protože byl první. Ten letošní, který jsme získali po změně pravidel, potvrdil, že víme, co děláme.

Naše úspěchy se odvíjí od talentu lidí, kteří s námi pracují, a také od prostředků, které se nám v průběhu času podařilo nashromáždit. Těmi prostředky nemyslím jen finance, ale například také technické kapacity.

Nové regule byly zavedeny kvůli tomu, aby nás zastavily. Vzali jsme to jako výzvu. Pamatuju si na konec sezony 2013, kdy jsme si napsali scénář pro dokonalou budoucnost.

Říkali jsme si, že pokud se nám podaří začít ročník 2014 ve velkém stylu, pak to nejlepší, co by se nám po třech letech mohlo stát, by byla další změna pravidel. Zákon o snižování výnosů znamená, že se všichni dříve nebo později dotáhnou.

Držet si vedení je čím dál těžší. Ostatní dělají větší progres než vy. Takže bylo jasné, že pokud ve čtvrtém roce přijdou nová pravidla, mělo by nám to sednout – tedy pokud budeme věřit, že disponujeme tím nejlepším. A to se také stalo,“ rozplýval se Wolff.

Lewis Hamilton letos získal svůj čtvrtý titul mistra světa, přičemž získal 363 bodů. Tým Mercedes dohromady nasbíral 668 mistrovských bodů.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Kimi dokáže jezdit jako Bůh, a pokud nebude, končí, říká Marchionne

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10