Wolff: Kvůli nedostatku míst ve F1 bychom mohli ukončit náš juniorský program

Šéf Mercedesu Toto Wolff vyjádřil obavy nad budoucností jezdeckého programu pro mladé závodníky stuttgartské automobilky kvůli problémům najít pro vycházející hvězdy sedačku ve formuli 1.
Wolff: Kvůli nedostatku míst ve F1 bychom mohli ukončit náš juniorský program

Tři mladí jezdci Mercedesu Esteban Ocon, George Russell a Pascal Wehrlein čelí nejisté budoucnosti, když Wolff vyjádřil obavy nad zajištěním volných míst právě pro tyto závodníky.

Mercedes přitom odmítl vytvořit juniorský tým, jako to Red Bull udělal s Toro Rosso. 

„(Máme) tři skutečně talentované kluky s nedostatkem příležitostí, a to došlo až do fáze, kde se musíme rozhodnout, co budeme dělat v budoucnu,“ odpověděl Wolff na dotaz Motorsport.com o budoucnosti mladých pilotů.

„Financování juniorského týmu není volbou. Investovat každý rok 80, 90, 100 milionů dolarů do juniorského týmu jen abychom dali místo mladým jezdcům není to, co chci. A na druhé straně, pokud jsou jezdci označování jako piloti Mercedesu, pak se zdá, že to není nejlákavější nabídka.“

„Srdcem jsem závodník, stále si myslím, že největší talent musí být podporován a vyvíjen, já doufám, že najdeme pro tyto kluky řešení. Pokud nedokážeme najít řešení pro tyto kluky, pak bych v budoucnu zpochybňoval juniorský program. A pak se vracíme k modelu platícího jezdce. Pokud jim nemůžete sehnat místo ve F1, pak to nemá moc smysl, a to by byla z pohledu jezdecké úrovně ve F1 smůla. Na konci roku o tom budeme diskutovat s představenstvem a vedením podle toho, jaké bude řešení pro George, Pascala a Estebana.“

Jedním z dalších problémů k řešení pro Mercedes je skutečnost, že některé týmy nejsou ochotné angažovat pilota Mercedesu právě kvůli jeho blízkému napojení na německou automobilku. Podle zdrojů by některé týmy měly zájem o Ocona, kdyby nebyl spjatý s Mercedesem. Wolff proto nevylučuje možnost přestat mladého Francouze podporovat.

„Základ, proč tohle děláme, tkví v tom, že pomáháme mladým talentům, kterým chybí finance. Pokud ale naše podpora funguje až do F1, pak je to pro tyto kluky na škodu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (10) Další článek: Fotogalerie: GP Itálie v Monze od roku 1950 po dnešek
10:48 | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.