Wolff hájí Pirelli. Potřebujeme odolnější pneumatiky, říká

Jezdci si v pátek vyzkoušeli pneumatiky pro příští rok, ale nelíbily se jim. Wolff postup Pirelli hájí.
Wolff hájí Pirelli. Potřebujeme odolnější pneumatiky, říká

Podle Pirelli musí týmy upravit nastavení vozu pro nové pneumatiky, na což mají během zimy spoustu času, pak bude vše v pořádku.

Jezdci nové pneumatiky kritizovali. Někteří uvedli, že jsou nejen špatné, ale navíc o 3 kg těžší. To platí samozřejmě pro celou sadu. Jednotlivé pneumatiky jsou těžší cca o 700 gramů.

Připomeňme, že formule 1 jezdí na pneumatikách z roku 2019. Současně ale roste přítlak. FIA už proto upravila pravidla, aby přítlak pro příští rok snížila. Celkem by měly vozy přijít o 10 % přítlaku a to mimo jiné úpravami podlahy.

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

„Musíme se vyhnout nehodám, jaké jsme letos měli,“ řekl Wolff pro Motorsport.com. „A proto musíme podporovat Pirelli.“

„Tyto vozy vygenerovaly více přítlaku, než se kdy očekávalo a každý rok se to zvyšuje. Pirelli potřebovalo reagovat.“

„Nehoda Lance Strolla v Mugellu byla děsivá a Max musel odstoupit v Imole. Dvakrát jsme letos s Lewisem dojeli do cíle na hraně.“

„Jediným řešením je proto přijít s produktem, který je robustnější, a to znamená těžší. Myslím, že je proto pochopitelné, že Pirelli provedlo proces, o který bylo požádáno.“

„Současné pneumatiky nikdy neposkytnou integritu a robustnost, aby zvládly stále se zvyšující aerodynamiku. Integrita a bezpečnost jsou na prvním místě.“

Těžké, pomalé a špatné. Jezdcům se nové pneumatiky nelíbí, chtějí zůstat u těch současných

Těžké, pomalé a špatné. Jezdcům se nové pneumatiky nelíbí, chtějí zůstat u těch současných

Wolff chápe kritiku ze strany jezdců, protože pneumatiky jsou těžší a pomalejší než současné, ale souhlasí s Pirelli, že jejich kritika se vytratí, jakmile se změní vozy a jejich nastavení.

„Když jezdci nasadí pneumatiku, která poskytuje menší přilnavost a je těžší, a proto vytváří více nedotáčivosti a poskytuje menší přilnavost, tak je pochopitelné, že když ji srovnají se současnou pneumatiku, tak reakce bude samozřejmě negativní.“

„Ale vozy nebyly pro tyto pneumatiky správně nastaveny. Pneumatiky na něm byly nasazeny teprve v pátek.“

Další článek: Ferrari v Bahrajnu meziročně zpomalilo o 1,2 sekundy

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen