Wolff: Formule 1 si musí ujasnit, kdy mají být používány červené vlajky | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Wolff: Formule 1 si musí ujasnit, kdy mají být používány červené vlajky

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff volá po tom, aby F1 upřesnila, kdy mají být vyvěšeny červené vlajky a kdy naopak pouze safety car.

Až do minulé neděle ve více než 70. leté historii F1 nebyl žádný závod pozastaven více než dvakrát.

Po víkendové VC Austrálie to však už neplatí, jelikož ředitelství závodu rozhodlo hned ve třech případech o tom, že mají být vyvěšeny červené vlajky, které znamenají pozastavení dění na dráze.

Ne každý si však myslí, že bylo nutné, aby se závodění zastavilo ve všech třech případech.

K průběhu Grand Prix v Melbourne se nyní vyjádřil i šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle něj jsou sice pravidla napsána dobře, ale chybí vysvětlení toho, za jakých okolností se má ředitelství velkých cen odhodlat k využití červených vlajek.

„První dvě červené vlajky jsme nečekali. Restarty z pevných pozic jsou však skvělým zábavným prvkem,” uvedl po VC Austrálie boss německé stáje, kterého citoval web Motosport.com.

„Musíme jen pochopit, kdy se vyvěšují červené vlajky a kdy se má použít safety car nebo VSC (virtuální safety car, pozn. red.). Myslím, že po incidentech v Austrálii jste mohli použít jedno i druhé,” prohlásil rakouský rodák.

„Osobně nemám problém s VSC, safety carem a ani červenou vlajkou, pokud budeme rozumět tomu, kdy se co bude používat, abychom mohli plánovat,” řekl Wolff.

Plánování Wolff jistě nezmiňoval náhodou. Byl to totiž právě pilot Mercedesu George Russell, kdo doplatil na pro mnohé nečekané vyvěšení červených vlajek po nehodě Alexandera Albona v sedmém kole.

Russell tehdy ihned po Albonově nehodě, na pokyn svého týmu, který očekával výjezd safety caru, zajel ke svým mechanikům na výměnu pneumatik.

Krátce poté se ukázalo, že šlo o špatné rozhodnutí, jelikož ředitelství závodu Velkou cenu Austrálie pozastavilo, díky čemuž Russellovi soupeři vůči němu získali možnost výměny obutí „zdarma” během přerušení.

Brit se kvůli tomu smolně propadl ze druhého místa na sedmé. Nakonec ho to ale mrzet nemuselo, jelikož kvůli technické poruše Russell do cíle závodu stejně nedorazil.

Doporučujeme

Články odjinud