Wolff: Dvojitá pódia pro nás nejsou samozřejmostí

Šéf Mercedesu Toto Wolff nebere týmové doubly a dvojitá pódia jako samozřejmost. Rakouský boss německé tovární stáje upozorňuje, že „stříbrné šípy“ nesmějí usnout na vavřínech svých nedávných triumfů.
Wolff: Dvojitá pódia pro nás nejsou samozřejmostí

Mercedes získal double v prvních pěti závodech sezóny 2019 a blízko ke stejnému výsledku byl i během nedělní monacké grand prix. Do boje o stupně vítězů se však na boxové uličce zapojil Max Verstappen, který se po vypuštění od mechaniků zařadil před Valtteriho Bottase. Ten se navíc v bezprostředně navazujícím průběhu závodu propadl i za Vettela.

Bottasovi tak hrozilo, že v Monaku dojede po startu ze druhého místa mimo stupně vítězů, díky penalizaci pro Verstappena na něj však nakonec zbylo alespoň třetí místo. I tak to však byl nejhorší závodní výsledek Mercedesu v této sezóně.

„Beru na sebe plnou zodpovědnost za to, že jsme v Monaku nezískali double,“ řekl pro f1i.com Toto Wolff.

„Myslím, že bychom se stále měli držet nohama na zemi. Můžeme se tomu smát, ale už jsme tu měli týmy, které přičichly k titulu a myslely si, že získávání dvojitých pódií je normální.“

Red Bull je Mercedesu blíž, než se zdá, říká Verstappen

Red Bull je Mercedesu blíž, než se zdá, říká Verstappen

„Není to normální. Doubly ani dvojitá pódia nejsou na nejvyšší úrovni motorsportu obvyklá.“

„Z tohoto důvodu pořád očekáváme, že se něco může pokazit,“ zdůrazňuje Toto Wolff, který zároveň dodává: „Nyní bereme první a třetí místo a začínáme se maximálně připravovat na další závod.“

Nebýt penalizace, tak mohl Max Verstappen v závěru monacké grand prix přímo bojovat o vítězství s Lewisem Hamiltonem, který se potýkal s degradací především předních pneumatik. Nizozemec si však vezl pětisekundové břímě, a tak by mu triumf nezajistil ani případný povedený předjížděcí manévr, pokud by si posléze nedokázal vybudovat dostatečný náskok.

I tak však Wolff připomíná, že „jeho“ Mercedes byl v Monaku blízko první porážce v této sezóně.

„Byli jsme tady velmi blízko k prohře. I když zvážíme, že se jedná o trať, kde je předjíždění téměř nemožné, tak se Max pokusil o předjetí a byl blízko k úspěchu.“

„Před návratem na klasické závodní okruhy se musíme poučit z monacké zkušenosti, která nám říká, že na tom nejsem dobře s životností pneumatik. Musíme zjistit proč.“

„Podobná situace by nám totiž mohla v Montrealu prohrát závod,“ varuje Toto Wolff.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Foto: Pohřeb Nikiho Laudy

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10