Wokingem se už rozléhá hukot aerodynamického tunelu. Tým ho začne používat v červnu | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Wokingem se už rozléhá hukot aerodynamického tunelu. Tým ho začne používat v červnu

McLaren dokončil nový aerodynamický tunel. V současné době probíhá jeho kalibrace. Na letošní formu týmu nebude mít vliv.

Dnes už bývalý šéf McLarenu Andreas Seidl si po svém příchodu do Wokingu prosadil stavbu nového aerodynamického tunelu a simulátoru. Náročné projekty nabraly zpoždění kvůli covidu-19. 

Nový aerodynamický tunel je už hotový a probíhá jeho kalibrace. V červnu by ho měl tým začít používat. 

„Aerodynamický tunel je již uveden do provozu, ale probíhá proces kalibrace, instalace metodik, jako jsou ty, které se používají k měření tlaku, k měření rychlostního pole, k měření sil. To vše trvá několik týdnů,“ uvedl nový šéf týmu Andrea Stella.

„Z hardwarového hlediska už existuje a ventilátor se točí. V mé kanceláři je to opravdu příjemné, protože ho slyším. A je to takové uklidňující, protože děláme pokroky, ale ještě tam nemůžeme dát model auta pro příslušné testy.“

Tým nyní používá modely starého vozu v obou tunelech, aby ověřil korelaci dat. Proces bude dokončen v červnu a poté už začne McLaren tunel používat. Foukat se ale bude už na model nového vozu pro rok 2024.

Nový aerodynamický tunel McLarenu nejen zvýší kvalitu vývojové práce týmu, ale měl by ji také urychlit.

V současné době si tým pronajímá aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, což obnáší balení dílů do dodávky a jejich přepravu do Německa. Vzdálenost mezi oběma místy je přes 500 kilometrů a brexit situaci asi také dvakrát nepomohl.

„Když máme návrh, vyrobíme díly pro model a odvezeme je dodávkou do Kolína nad Rýnem a ztratíme pár dní. Formule 1 je tak rychlý obor, že takový způsob fungování není možný.“

„Nechci se příliš zmiňovat o aerodynamickém tunelu, protože to zní jako výmluva, ale rozhodně je to deficit v kvalitě a rychlosti vývoje kvůli všem těm pomalým operacím, které musíte udělat, abyste jen otestovali díly v tunelu.“

Vylepšení letošního vozu

McLaren už po testech připustil, že není úplně spokojený s MCL60. V Bahrajnu tým nebodoval, ačkoliv k tomu výrazně přispěly také technické problémy obou jezdců. Na další dva závody tým chystá drobná vylepšení a větší balík novinek by měl přijít v Baku.

„Samotný aerodynamický tunel nestačí k tomu, aby ospravedlnil skutečnost, že vůz je tam, kde je,“ řekl Stella.

„Mohli jsme odvést lepší práci nezávisle na větrném tunelu. Nyní je to něco, co přezkoumáváme.“

Doporučujeme

Články odjinud