Wirth: Z kratší životnosti pneumatik Pirelli by měl těžit Button

Technický ředitel Virginu Nick Wirth je rád, že Pirelli dodržel slovo a nabídl obutí, které nevydrží celý závod. Zvýší se tím vliv jezdce na konečný výsledek.
Wirth: Z kratší životnosti pneumatik Pirelli by měl těžit Button

Jako hlavní inspirace posloužila výrobcům pneumatik loňská Grand Prix Kanady. Na okruhu Gillesa Villeneuva byla životnost obutí nepředvídatelná, což vneslo do závodu prvek napětí.

"Všichni si pomysleli, že tohle chceme - pneumatiky, které odcházejí," připomněl Wirth. "Bridgestone se pokusil to ke konci roku zopakovat, ale Pirelli to skutečně pochopil."

"Chceme dobré a bezpečné pneumatiky, ale s nižší výkonností v závodech. A podle mě je teď máme. Doufám, že za to Pirelli nebude bit, i když se obávám, že se tak stane. Byli požádáni, aby to tak udělali, takže doufám, že se jim za to nedostane špatné publicity."

Podle Wirtha bude letos mnohem víc záležet na jezdcích, jak dokážou být šetrní k pneumatikám, aby vydrželi déle na trati, a získali tak taktickou výhodu. Technický šéf Virginu se domnívá, že v tomto ohledu vynikne Jenson Button, který je známý svým jemným jezdeckým stylem. Ale Wirth neočekává problémy ani ve svém týmu.

"Timo (Glock) se loni v Kanadě, když pneumatiky rychle odcházely, nijak zvlášť neproslavil, ale je to skvělý jezdec, velmi inteligentní a přijde na to," řekl. "Ti, kdo zachovají klid, když se kolem nich všechno hroutí, budou ve výhodě."

Glock si pneumatiky Pirelli vyzkoušel v testech a potvrdil, že nastane nová éra odlišná od dob, kdy obutí dodával Bridgestone. "Budou tu různé strategie a budete si moci vybrat, jestli na pneumatiky zatlačíte, nebo je budete šetřit," odhadl. "Je tu teď mnoho možností, díky čemuž je to zajímavé."

"Abyste pneumatiky udrželi při životě, potřebujete dobrý vůz, ale také jezdce, který pro ně má cit a ví, kdy na ně může tlačit a kdy je musí šetřit. Pokud bude jezdec tlačit na auto tak tvrdě, že zničí pneumatiky, bude to jeho konec, game over." Podle německého pilota by se diváci mohli od jezdců dočkat průjezdů zatáček ve smyku (driftů).

Diskuze (58) Další článek: Přečtěte si nové číslo magazínu F1sports s hodnocením testů ve Valencii
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10