Wirth vzal zodpovědnost za malou nádrž Virginu na sebe, úpravy zaplatí sám

Společnost Wirth Research, jež staví pro tým Virgin monopost F1, se přihlásila k zodpovědnosti za potíže VR01 s malou palivovou nádrží. Vidí za nimi změny v pravidlech a jiných faktorech, ale úpravu šasi zaplatí ze svého.

Na velikost nádrže mají vliv čtyři faktory: sportovní pravidla, technická pravidla, spotřeba motoru a samotné palivo. Podle Nicka Wirtha se od konce června, kdy tým musel uzavřít návrhy vozu, změnilo kromě spotřeby paliva agregátu Cosworth vše. 

K samotnému zákazu tankování se přidala nová metodika předních nárazových testů, v jejímž důsledku musel Virgin upravit prostor za jezdcem, kde se nachází nádrž. Za velmi významný faktor Wirth označil také hustotu paliva, která se změnila od chvíle, kdy došlo k podpisu smlouvy s Cosworthem. Detaily odhalit nechtěl, ale toto palivo se už podle něj v paddocku nenabízí.

"Šasi dodáváme my," řekl Wirth pro Autosport. "Nemá to nic společného s dodavatelem motorů nebo paliva. To znamená, že to pro tým opravíme. Nebudeme mu to účtovat. Je naší zodpovědností dodat auto, které dokáže dokončit Grand Prix. Je to na nás."

Ale palivový systém vozu nemá problémy jen se svým objemem. Nedokáže totiž vyčerpat palivo z nádrže do poslední kapky, určité poslední množství nedokáže použít, takže v kvalifikaci musí Virgin natankovat více paliva než soupeři, aby zvládl odjet měřená kola.

Zatímco problémy s palivovou nádrží chce mít Wirth vyřešené při návratu do Evropy, věří, že potíže s hydraulikou už vyřešené jsou a nevrátí se.

Doporučujeme

Články odjinud