Williamsu se nelíbí bonus, který Ferrari dostává z komerčních práv

Williams chce spravedlivější rozdělení příjmů z komerčních práv. Nelíbí se mu výše bonusu, který Ferrari dostává.
Williamsu se nelíbí bonus, který Ferrari dostává z komerčních práv

Týmy dostávají každý rok peníze z komerčních práv. Ty se rozdělují podle určitého klíče. Kromě peněz za pořadí v Poháru konstruktérů se rozdělují bonusy – historickým týmům a vítězům šampionátů.

Ferrari dostává tak vysoký bonus, že i když skončí v poháru na nižších příčkách, dostane stejně nejvíce ze všech.

Konkrétně za loňský rok by si mělo Ferrari přijít na 192 milionů dolarů, což je skoro 20 % z celkového balíku. Za výkonnost (pořadí v šampionátu) dostane Scuderia 87 a v bonusech 105 milionů dolarů.

Rozdělení peněz vychází z bilaterálních dohod, které mají s Ecclestonem všechny týmy – jedná se o nástupce Concordské dohody. Smlouvy platí do roku 2020, takže za pár let nás čeká pořádně horké období.

Menším týmům se rozdělení příjmů nelíbí dlouhodobě. Williams, který sám dostává bonusy, kritizuje výši bonusů u Ferrari.

„Neměla bych problém s tím, že Ferrari dostává bonusy, ale neměly by být tak velké,“ řekla Claire Williamsová.

Současně připouští, že se současným stavem nelze nic dělat. „Dovedu si představit, že začneme vyjednávat nové podmínky s dostatečným předstihem před rokem 2020. Věřím, že revize a přerozdělování jsou něco, co bude součástí těchto jednání. Nevím, zda je to možné, protože tohle je F1, ale doufám, že ano.“ 

Kolik si týmy vydělaly za rok 2015?

Kolik si týmy vydělaly za rok 2015?

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Okruh v Šanghaji z pohledu pneumatik

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10