Williamsu se nelíbí bonus, který Ferrari dostává z komerčních práv

Williams chce spravedlivější rozdělení příjmů z komerčních práv. Nelíbí se mu výše bonusu, který Ferrari dostává.
Williamsu se nelíbí bonus, který Ferrari dostává z komerčních práv

Týmy dostávají každý rok peníze z komerčních práv. Ty se rozdělují podle určitého klíče. Kromě peněz za pořadí v Poháru konstruktérů se rozdělují bonusy – historickým týmům a vítězům šampionátů.

Ferrari dostává tak vysoký bonus, že i když skončí v poháru na nižších příčkách, dostane stejně nejvíce ze všech.

Konkrétně za loňský rok by si mělo Ferrari přijít na 192 milionů dolarů, což je skoro 20 % z celkového balíku. Za výkonnost (pořadí v šampionátu) dostane Scuderia 87 a v bonusech 105 milionů dolarů.

Rozdělení peněz vychází z bilaterálních dohod, které mají s Ecclestonem všechny týmy – jedná se o nástupce Concordské dohody. Smlouvy platí do roku 2020, takže za pár let nás čeká pořádně horké období.

Menším týmům se rozdělení příjmů nelíbí dlouhodobě. Williams, který sám dostává bonusy, kritizuje výši bonusů u Ferrari.

„Neměla bych problém s tím, že Ferrari dostává bonusy, ale neměly by být tak velké,“ řekla Claire Williamsová.

Současně připouští, že se současným stavem nelze nic dělat. „Dovedu si představit, že začneme vyjednávat nové podmínky s dostatečným předstihem před rokem 2020. Věřím, že revize a přerozdělování jsou něco, co bude součástí těchto jednání. Nevím, zda je to možné, protože tohle je F1, ale doufám, že ano.“ 

Kolik si týmy vydělaly za rok 2015?

Kolik si týmy vydělaly za rok 2015?

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Okruh v Šanghaji z pohledu pneumatik

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10