Williamsová: Aerodynamika byla klíčovým problémem našeho letošního vozu

Claire Williamsová vidí největší slabinu týmu Williams v letošní sezóně formule 1 zejména v aerodynamice. Tým se podle ní ale musí zlepšit ve všech oblastech.
Williamsová: Aerodynamika byla klíčovým problémem našeho letošního vozu

Williams obsadil v letech 2014 a 2015 třetí pozici v Poháru konstruktérů, v letošní sezóně však přišel propad a porazil jej nejen Mercedes s Red Bullem, ale také Ferrari a Force India. Williams tak obsadil až páté místo.

Dnes již bývalý technický ředitel týmu Pat Symonds, jehož odchod byl oznámen začátkem tohoto týdne, už v polovině sezóny přiznal, že vývoj vozu nebyl dostatečně dobrý. Podle Valtteriho Bottase pak Williams dosáhl zlepšení v pomalých zatáčkách, zatímco k zhoršení došlo v rychlých zatáčkách.

„Musíte se podívat na všechny slabiny a Frank (Williams) vždy říkal, že výkon je v aerodynamice, aerodynamice, aerodynamice,“ řekla Williamsová pro Autosport.

„Z pohledu výkonosti vozu jsou tam některé zásadní nedostatky, tím ale nechci prstem ukazovat na jediné oddělení. Zlepšit se můžeme ve všech oblastech v rámci celého týmu.“

 

„Pokud bychom dělali věci správně, vyhrávali bychom šampionáty, to se ale neděje.“

 

Williams musel na konci letošní sezóny skousnout porážku v konečném hodnocení od Force Indie. Tým však podle Williamsové věří v lepší zítřky.

„Některé z našich traťových operací nebyly takové, jaké bychom si představovali a náš vůz neměl takovou výkonnost a rychlost,“ přiznala Williamsová.

„U Williamsu jsme v situaci, kdy našemu vozu sedí jen určité okruhy. Z toho se musíme dostat a pokusit se postavit takový vůz, který je ve všech směrech vyvážený.“

„V letošním roce jsme zaznamenali lehký propad, to vás ale znovu posílí. Neusnuli jsme na vavřínech, donutí vás to ale detailněji se věnovat oblastem, ve kterých se potřebujete zlepšit a to děláme.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (2) Další článek: #Vánoce a F1
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.