Williams: Velké týmy přetahují těm malým schopné lidi, máme to těžké

Formule 1 se v posledních letech snaží omezovat náklady, což pomáhá malým týmům udržet se na konkurenceschopné úrovni. Přesto trpí nedostatkem peněz a velkým soupeřům se nemůžou postavit čelem.
Williams: Velké týmy přetahují těm malým schopné lidi, máme to těžké

Významným krokem na cestě snižování nákladů je Dohoda o omezení zdrojů, která omezuje náklady ve třech oblastech: aerodynamice, počtu zaměstnanců a externích výdajích. Malým týmům usnadnila soupeření s těmi velkými, ale stejné podmínky, které si kladl za cíl Maxem Mosleym navrhovaný rozpočtový strop, nenastolila.

"Jak řekl Adam (Parr, ředitel Williamsu), někteří naši soupeři v uplynulých letech utráceli pětkrát až šestkrát víc, než je náš rozpočet," prozradil spolumajitel Williamsu Patrick Head. "A to představuje obtížné pracovní prostředí, hlavně ve vztahu k týmům, které se zaměří na dobré lidi v naší společnosti a nabídnou jim třikrát nebo čtyřikrát větší platy. S tím se velmi těžko soupeří."

"Novější prostředí vymezené Dohodou o omezení zdrojů podmínky zcela nevyrovnává, protože tu pořád budou týmy, které utrácejí víc, ale znamená to, že nemáme před sebou tak strmý kopec, stoupání je pozvolnější."

Williams vyhrál Grand Prix naposledy v roce 2004, ale podle Heada měl skutečně dobrou formu naposledy ještě o rok dřív. Tým z Grove se chce samozřejmě vrátit nahoru a Head se domnívá, že to navzdory menším prostředkům není nemožné.

"Je třeba uznat - i když to možná byla pohádka a peníze utracené za návrh vozu byly obrovské - že teprve před rokem a půl vyhrál šampionát Brawn GP," připomněl. "A v roce, v kterém vyhráli šampionát, měli 450 zaměstnanců a celkem malý provozní rozpočet. I když za design vozu bylo utraceno hodně peněz."

"Takže je to pořád možné. Máme konkurenceschopné zdroje, zázemí a vybavení. Co se týče počtu lidí, tak možná nejsme tak velcí jako někteří naši soupeři, ale není důvod, proč bychom neměli být znovu konkurenceschopní, záleží to jen na schopnostech našich inženýrů."

Diskuze (88) Další článek: Osud Renaultu v letošní sezóně záleží na novém jezdci, přiznává Lopez
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10