Williams po Monze už podle nové metodiky nemá nejlepší mechaniky v paddocku.
Do loňského roku získal cenu od DHL ten tým, který měl nejvíce nejrychlejších zastávek v boxech. V této disciplíně poměrně jednoznačně kraloval Williams.
Letos je systém jiný. Vezme se deset nejrychlejších zastávek a týmům se přidělí stejné body, jaké dostávají jezdci.
Mercedes získal v Itálii double a dostal se tak do čela průběžného pořadí před Williams.
Nebylo to poprvé, kdy měl nějaký tým první dvě nejrychlejší zastávky v boxech. Povedlo se to i Williamsu v Maďarsku a Rakousku.
Úplně nejrychlejší letošní zastávku měl zatím Williams. Ve Velké Británii přezul Massu za 2,02 s. Druhé místo drží Mercedes z Monzy – Bottase přezuli mechanici za 2,15 s.
Situace po GP Itálie
P |
Tým |
Body |
1 |
Mercedes |
302 |
2 |
Williams |
299 |
3 |
Red Bull |
200 |
4 |
Ferrari |
148 |
5 |
Toro Rosso |
128 |
6 |
Force India |
107 |
7 |
Haas |
90 |
8 |
McLaren |
34 |
9 |
Renault |
4 |
10 |
Sauber |
1 |
Jak by vypadala situace podle předešlého systému? Pokud by se opět počítaly jen nejrychlejší zastávky, tak by pomyslný šampionát mechaniků vedl opět Williams:
- Williams: 7
- Mercedes: 3
- Red Bull: 2
- Ferrari: 1
Foto: Getty Images / Mark Thompson