Inženýři britské stáje hledají způsob, jak se co nejrychleji dostat ze současné výkonnostní krize. Jedním z možných řešení by mohlo být upuštění od takzvaných Coanda výfuků a návrat k loňskému konceptu.
Tým Franka Williamse prožívá poměrně nevydařený vstup do nové sezony. Jezdci se s vozem FW35 velmi trápí a Pastor Maldonado se minulý týden dokonce nebál přirovnat aktuální situaci k ročníku 2011, který byl pro Williams nejhorším v jeho dosavadní historii.
Zatímco loňský monopost byl velmi konkurenceschopný, ten letošní na své úhlavní rivaly poněkud ztrácí. Příčina současných problémů Williamsu tkví podle technického ředitele týmu Mika Coughlana v takzvaných Coanda výfucích, které nefungují tak, jak by měly.
Koncepce Coanda výfuků se z dlouhodobého hlediska jeví jako ta správná cesta kupředu, pro řešení aktuálních problémů Williamsu ale bude nejlepší, když od nich Britové na chvíli upustí. "V tuto chvíli jsem toho názoru, že (loňský) vůz FW34 by byl rychlejší. Nemyslím, že se vrátíme k FW34, ale možná se vrátíme k výfukovému systému FW34 a poté využijeme pátky k testování. To je pro nás relativně snadné. V úterý se vrátíme zpět (do továrny) a znovu to promyslíme," říká Coughlan.
Ten věří, že jakmile v Grove porozumějí současným problémům a vyřeší je, budou mít Pastor Maldonado a Valtteri Bottas k dispozici vůz, který bude moct útočit na nejlepší desítku.
"Tady i ve větrném tunelu vidíme dostatek náznaků, a pokud se nám to podaří napravit, otevře se nám cesta k velkému potenciálu. Myslíme si, že máme v podstatě vůz, který má na to být ve spodních částech nejlepší desítky. Tady jsme byli blízko, ale nakonec jsme přišli zkrátka, takže musíme spravit několik důležitých věcí a poté potřebujeme uvolnit potenciál," dodává Mike Coughlan.