Williams úspěšně debutoval s bateriovým KERS

Stáj Franka Williamse léta vyvíjela setrvačníkový systém na rekuperaci kinetické energie, ale protože ve formuli 1 potřebuje kompaktní řešení, připravila si na letošní sezónu po vzoru soupeřů systém s bateriemi.
Williams úspěšně debutoval s bateriovým KERS

Setrvačníkový KERS Williams neuložil k ledu, naopak, využívá ho například Porsche v hybridním závodním voze a další uplatnění hledá tým z Grove především v civilní dopravě.

Jelikož ale ve formuli 1 platí zákaz tankování, a palivové nádrže jsou proto velké, musel Williams paralelně vyvinout bateriové řešení, které je menší. Poprvé si ho vyzkoušel ve Valencii.

Ve voze FW33 byl KERS všechny tři dny. V úterý však nastal problém s jeho motorem, ve středu s elektronikou a až ve čtvrtek fungoval systém celý den bez problémů. V součtu stávkoval systém na rekuperaci kinetické energie pět hodin.

"Najeli jsme s ním slušný počet kilometrů, pochopili jsme všechny systémy, poznali teploty a tlaky, viděli co dře a co ne, analyzovali stav vnitřních částí a vůbec to není špatné," hodnotil technický ředitel Williamsu Sam Michael. "Měli jsme tu a tam pár problémů, ale celkově je to solidní."

Diskuze (22) Další článek: Tým Marussia Virgin bude závodit pod ruskou licencí
10:45 | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.