Stáj Franka Williamse léta vyvíjela setrvačníkový systém na rekuperaci kinetické energie, ale protože ve formuli 1 potřebuje kompaktní řešení, připravila si na letošní sezónu po vzoru soupeřů systém s bateriemi.
Setrvačníkový KERS Williams neuložil k ledu, naopak, využívá ho například Porsche v hybridním závodním voze a další uplatnění hledá tým z Grove především v civilní dopravě.
Jelikož ale ve formuli 1 platí zákaz tankování, a palivové nádrže jsou proto velké, musel Williams paralelně vyvinout bateriové řešení, které je menší. Poprvé si ho vyzkoušel ve Valencii.
Ve voze FW33 byl KERS všechny tři dny. V úterý však nastal problém s jeho motorem, ve středu s elektronikou a až ve čtvrtek fungoval systém celý den bez problémů. V součtu stávkoval systém na rekuperaci kinetické energie pět hodin.
"Najeli jsme s ním slušný počet kilometrů, pochopili jsme všechny systémy, poznali teploty a tlaky, viděli co dře a co ne, analyzovali stav vnitřních částí a vůbec to není špatné," hodnotil technický ředitel Williamsu Sam Michael. "Měli jsme tu a tam pár problémů, ale celkově je to solidní."