Williams ukázal, jak vypadá FW36

Po Force Indii se k překvapivému odhalení svého letošního vozu odhodlal také Williams. A byl odváženější než indičtí soupeři.
Williams ukázal, jak vypadá FW36

Veřejnost tak poprvé spatřila, jaké tvary budou mít nové nosy, o kterých se doposud jen spekulovalo.

"V letošním voze je mnohem víc technologií," komentoval novinku technický ředitel Pat Symonds. "Už dříve jsme měli ve formuli 1 turbo motory, teď je jinak to, že nejde jen o motor, ale o úplně jiný systém. Přešli jsme od atmosferického motoru s menším hybridem k plně integrované hybridní pohonné jednotce s novými technologiemi."

Pro Williams je novinkou i změna dodavatele motorů, od letošního roku bude používat jednotky od Mercedesu, loni spolupracoval s Renaultem.

"Je to poprvé, co jsme spolupracovali s Mercedesem ve formuli 1, a zapůsobili na nás," komentoval Symonds. "Jejich profesionalita byla zřejmá a my jsme přesvědčení, jak to jen jde, že tato pohonná jednotka bude konkurenceschopná."

První data o motoru dostal Williams od Mercedesu v květnu, hlavní design vozu byl zafixován v září, ve stejnou dobu byla hotová i převodovka. Jak už bylo mnohokrát řečeno, u letošních vozů je velkou výzvou chlazení a jeho zvýšené nároky.

"Formule 1 pořád bude aerodynamickou formulí i v roce 2014," upozornil Symonds. "Jsou tu jisté významné změny. Nos je nižší než loni a přední křídlo je užší, což znamená, že jsou pláty křídla více zakryté předními pneumatikami."

"Zadní křídlo není tak hluboké jako loni a spodní křídlo (beam wing) pod ním už není dovolené. Také jsme ztratili možnost používat výfuk pro vylepšení aerodynamické výkonnosti."

Vůz ukázaný na počítačovém obrázku je ve své první specifikaci, ale Williams už má ve vývoji připravený balík vylepšení pro první závod v Melbourne.

"Věřím, že čelu budeme po stránce aerodynamiky blíž než loni. Naší ambicí pro nadcházející rok je mít silnou sezónu 2014," dodal technický ředitel stáje z Grove.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Další článek: Večerní GP Bahrajnu začne v 17 hodin našeho času

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)