Williams: U motorů je několik věcí jinak, soustředění jsme na ERS

V prvních testech Williams zjistil, že je realita nových pohonných jednotek trochu jiná, než čekal. A to ještě neví vše.
Williams: U motorů je několik věcí jinak, soustředění jsme na ERS

Nové pohony jsou tak komplexní, že se týmy teprve učí jim rozumět.

"Po technické stránce se učíme hodně věcí, u kterých jsme nečekali, že se je budeme učit," popisoval zkušenosti Williamsu šéf testů Rod Nelson pro Autosport.

"A některé věci, které jsme považovali za opravdu důležité, nejsou zdaleka tak důležité, jak jsme očekávali."

Klíčovou součástí jsou systémy na rekuperace energií. Zvyšovat výkon motoru budou zhruba pětkrát déle v každém kole než loňský KERS, takže bez nich už vyhrávat závody nepůjde. Bez ERS bude vůz snadnou kořistí pro všechny.

A to týmy kolikrát nevědí, co se s nimi ve voze děje. "Hlavní oblastí vývoje je teď rekuperace u motoru, to je nová věc," vysvětloval Nelson. "Občas ani nevíte, odkud energie přichází, pořád skáče sem tam a optimalizace je hodně náročná."

"Je tu hodně nových věcí a není pochyb o tom, že jsme přehlédli nějaké věci, které si zatím neuvědomujeme."

V zimě se hovořilo o tom, že ve výhodě budou tovární týmy, protože jsou jim pohonné jednotky vyvíjeny na míru. "Pořád se snažíme přijít na to, jak to bude fungovat, ale nemyslím, že by to tak muselo být," komentoval Nelson.

Diskuze (11) Další článek: Magnussen je u McLarenu jako doma, až má strach, aby nepřehnal trénink
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.