Williams chtěl letos bojovat o čtvrté místo. Zatím je ale bez bodů na dně tabulky. Kde je problém?
Do týmu z Grove přišel z Mercedesu Paddy Lowe, který měl přinést potřebné zkušenosti a posunout vůz Williamsu i po stránce šasi. Na druhou stranu má tým mladou jezdeckou sestavu, která má dohromady jednu sezónu zkušeností a to není nikdy úplně dobře.
Hlavní problém současného vozu je ale podle Auto Motor und Sport jinde. Stačí se podívat na zadní část vozu. Žádný jiný vůz není tak otevřený. V Bahrajnu musel Williams jezdit s velkými chladicími otvory. V Šanghaji byla situace lepší a hned se to odrazilo také na výsledcích. Jezdci Williamsu skončili na 14. a 15. místě a jen asi 16 sekund za body.
Problém Williamsu leží v oblasti chlazení. V Grove se snažili okopírovat řešení Mercedesu, ale vůz F1 se vždy chová jako celek, takže kopírovat jednotlivosti nemusí fungovat nebo vám to může i ublížit. Právě to se stalo Williamsu.
Koncept chlazení Mercedesu je komplikovaný. Největším problémem je vyrovnání teplot jednotlivých komponent. Jedna část potřebuje chladit více, další méně.
Williams se při kopírování dopustil chyb. Pod krytem je příliš horko, takže vůz musí být v zadní části otevřenější a to stojí přítlak – logicky zejména v zadní části vozu. Pokud Williams problémy vyřeší, mohl by zrychlit najednou až o 8 desetin.
Foto: Getty Images / Charles Coates