Williams: Russell už po jednom závodě za Mercedes vidí, co bychom mohli změnit

Georgovi Russellovi stačil jeden víkend u Mercedesu, aby po svém návratu do Williamsu přišel s nápady na zlepšení, včetně nového řešení ovládání spojky, které by týmu mohly pomoci v příští sezóně formule 1.
Foto: Getty Images
Williams: Russell už po jednom závodě za Mercedes vidí, co bychom mohli změnit | Foto: Getty Images

Russell má za sebou dvě sezóny ve F1. Obě strávil ve Williamsu, pro letošní Velkou cenu Sachíru však jako člen programu Mercedesu nahradil Lewise Hamiltona, který se nakazil koronavirem.

Russell si v Bahrajnu vedl velmi dobře. V kvalifikaci jen o 26 tisícin nestačil na druhého pilota Mercedesu Valtteriho Bottase, který získal pole position. Hned po startu se ale Russell dostal do vedení a mířil za vítězstvím, o které jej ale připravily problémy při zastávce v boxech a následný defekt. Pro poslední závod sezóny se do kokpitu vrátil Hamilton a Russell zamířil zpět do trápícího se Williamsu.

Russell se vrátil zpátky do posledních řad. Smutná realita formule 1, říká

Russell se vrátil zpátky do posledních řad. Smutná realita formule 1, říká

Mladý Brit sice nemůže vyzradit žádné z tajemství Mercedesu, může však svými získanými zkušenostmi pomoci Williamsu ukázat, jak vítěz Poháru konstruktérů v posledních sedmi letech pracuje.

Jednou z takových oblastí bude systém startu. Russell měl v Bahrajnu velmi dobrý rozjezd z druhého místa a do první zatáčky už najížděl na vedoucí pozici.

Podle inženýra Williamsu Davea Robsona už Russell přišel s nápady, jak se zlepšit v některých oblastech.

„Je to něco, co zmínil. Předvedl obzvlášť dobrý (start v Mercedesu) a několik dobrých startů měl i s naším vozem, myslím ale, že nám chybí konzistence,“ řekl Robson.

„Pravděpodobně je to díky tomu, co dělají na svém autě než na jezdci. Má (Russell) několik nápadů, obzvlášť kolem toho, jak by změnil páčku spojky na volantu, jde tedy především o ergonomii. Během zimy se na to můžeme podívat.

Bez Russella a jeho zkušeností to bylo obtížné, zní z Williamsu

Bez Russella a jeho zkušeností to bylo obtížné, zní z Williamsu

„Myslím, že celý systém hnacího ústrojí je trochu odlišný, zajímavější ale bývá příprava pneumatik a přilnavost, kterou budete mít na startu. S tím souvisí nastavení spojku. Myslím, že se z toho můžeme něco naučit.“

Vzhledem k odlišným konceptům monopostů Mercedesu a Williamsu není možné zcela přenést specifická řešení jednotlivých částí. Podle Robsona ale z pohledu výkonnosti existují obecné koncepce, které by Williamsu mohly pomoci.

„Základní rychlost vozů je zřejmě tak odlišná, že nemůžeme jednoduše postavit naše auto jako jejich. Nejde to tak jednoduše, jak by si zřejmě (Russell) přál.“

Další článek: Kolik času budou moci od pátku strávit týmy v aerodynamickém tunelu?

14:43 | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.
14:28 | Fernando Alonso se připojil k výzvě UNICEF, aby země G7 darovaly vakcíny proti COVID-19 méně vyspělým zemím. Kromě Alonsa podepsalo výzvu přes 30 dalších ambasadorů UNICEF (například Lionel Messi, David Beckham, Sergio Ramos, Katy Perry).
13:29 | Sport 1 bude vysílat ženskou W Series, která se letos jede ve vybraných víkendech F1. Poprvé v rámci GP Štýrska.
20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00