Williams neumí foukat podlahu, takže mu nová pravidla dávají naději

V Abú Zabí si Williams potvrdil, že nezvládl využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely tak dobře jako soupeři. Nevýhoda to ale bude už jen dva závody.
Williams neumí foukat podlahu, takže mu nová pravidla dávají naději

Když tým z Grove v trénincích na Yas Marině zjistil, že bez Coanda výfuků je jeho auto rychlejší, byl zaskočený. Ty by totiž měly pomáhat k většímu přítlaku na zadní nápravě, takže jejich odstranění mělo vůz naopak zpomalit.

Nicméně už nemá smysl tento problém řešit, protože příští rok bude jeden výfuk a pravidly nasměrovaný tak, aby nešlo využívat výfukové plyny. Williams proto Coanda výfuky definitivně odložil stranou.

"Auto se lépe řídí, je předvídatelnější a aerodynamika vozu teď víceméně dělá to, co má," popisoval změnu Valtteri Bottas pro Autosport. "Chová se lépe a je to dobrá věc, protože na voze příštího roku Coanda nebude."

"Ostatní týmy mají před námi náskok ve vývoji Coanda efektu a já jsem si jistý, že díky tomu mají větší zisky než my. Příští rok bude muset aerodynamika vozu fungovat bez něj, a to bude pro nás dobré, snad to bude šance dohnat ostatní."

Šéfinženýr Williamsu Xevi Pujolar však prozradil, že tým nezůstal jen u odstranění Coanda výfuků, nasadil několik dalších úprav připravovaných pro příští sezónu.

"Změnily se různé části vozu a výsledek byl pozitivní, takže jsme se rozhodli je nechat na autě. Možná je to moc prosté, není to revoluce, jde jen o to, že jako celek se auto trochu zlepšilo a my z něj dokážeme dostat větší výkon."

"Výfuky vám dávají výkon, ale pak můžete získat v jiných oblastech. Pokud máte něco, co je konzistentnější, tak můžete získat víc. Bylo důležité zjistit, jestli směr, kterým jsme se vydali pro příští rok, je správný."

Další článek: Force India kontrolovala Red Bull na filmovém dni

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00