V Abú Zabí si Williams potvrdil, že nezvládl využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely tak dobře jako soupeři. Nevýhoda to ale bude už jen dva závody.
Když tým z Grove v trénincích na Yas Marině zjistil, že bez Coanda výfuků je jeho auto rychlejší, byl zaskočený. Ty by totiž měly pomáhat k většímu přítlaku na zadní nápravě, takže jejich odstranění mělo vůz naopak zpomalit.
Nicméně už nemá smysl tento problém řešit, protože příští rok bude jeden výfuk a pravidly nasměrovaný tak, aby nešlo využívat výfukové plyny. Williams proto Coanda výfuky definitivně odložil stranou.
"Auto se lépe řídí, je předvídatelnější a aerodynamika vozu teď víceméně dělá to, co má," popisoval změnu Valtteri Bottas pro Autosport. "Chová se lépe a je to dobrá věc, protože na voze příštího roku Coanda nebude."
"Ostatní týmy mají před námi náskok ve vývoji Coanda efektu a já jsem si jistý, že díky tomu mají větší zisky než my. Příští rok bude muset aerodynamika vozu fungovat bez něj, a to bude pro nás dobré, snad to bude šance dohnat ostatní."
Šéfinženýr Williamsu Xevi Pujolar však prozradil, že tým nezůstal jen u odstranění Coanda výfuků, nasadil několik dalších úprav připravovaných pro příští sezónu.
"Změnily se různé části vozu a výsledek byl pozitivní, takže jsme se rozhodli je nechat na autě. Možná je to moc prosté, není to revoluce, jde jen o to, že jako celek se auto trochu zlepšilo a my z něj dokážeme dostat větší výkon."
"Výfuky vám dávají výkon, ale pak můžete získat v jiných oblastech. Pokud máte něco, co je konzistentnější, tak můžete získat víc. Bylo důležité zjistit, jestli směr, kterým jsme se vydali pro příští rok, je správný."