Williams již upnul svoji pozornost na vůz pro rok 2017

Oddělení aerodynamiky již přestalo řešit současný monopost.
Williams již upnul svoji pozornost na vůz pro rok 2017

Williams se již přestal soustředit na letošní vůz a začal naplno pracovat na monopostu pro sezónu 2017, aby se dobře připravil na zcela nové technické regule.

Technický ředitel týmu Pat Symonds prozradil, že z pohledu aerodynamiky již Williams uložil současný vůz k ledu, přesto je však naplánováno dostatek nových dílů, aby tým mohl aktualizovat letošní model až do letní přestávky.

Stáj z Grove však hodlá na současném monopostu nadále pracovat na oblastech, ze kterých je možno přenést díly a poznatky také do roku 2017, například mechanické úpravy či změny na zavěšení.

Na dotaz, kdy tým zmáčkne pomyslné tlačítko stop pro vývoj letošního modelu, Symonds odpověděl: „Už jsme ho zmáčkli. Zmáčkli jsme ho, co se týče vývoje, ale potrvá nějaký čas některé věci dokončit.

Rozhodně máme ještě nějaké věci naplánované, aerodynamiku, určitě až do Maďarska, možná i dál. Naše pozornost se však již více stáčí na některé oblasti zavěšení a takové věci, které mohou být přeneseny (do roku 2017).

Určitě bude přenesena filosofie designu, i když to tak nemusí být se samotnými díly. Takže i v této oblasti se toho děje poměrně dost.“

Podstatné je hlavně porozumění

Symonds podotkl, že zatímco přímo některé komponenty nebude možné použít i v roce 2017 kvůli odlišným rozměrům, nápady a filosofie je tím, co se počítá.

„Nemyslím si, že budeme přenášet něco konkrétního, vezmeme si s sebou nápady a filosofie,“ řekl. „Jak vy dobře víte, tahle auta už dávno nepoužívají pouze lichoběžníkovou nápravu s pružinou a tlumičem, tyhle dny jsou dávno pryč.

Všichni pracujeme na různých malých zařízeních, která dělají složité věci a to je to, co myslím filosofií designu.

To bude stále použitelné, když budete chtít změnit mechanické vyvážení vozu při průjezdu zatáčkou. Existuje určitý způsob, jak to udělat, který lze použít na auto dva metry široké, metr osmdesát široké, 7,3 metrů široké. Je to celkem jedno.“

Williams v Barceloně naznačil, že k vývojové práci pro sezónu 2017 přistupuje skutečně svědomitě, když vyzkoušel radikální zadní křídlo schopné simulovat odlišné požadavky na přítlak a aerodynamické vyvážení.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Getty Images / Clive Mason, Alex Caparros

Další článek: Sauber není jediný tým s problémy, naznačila Kaltenbornová

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10