Vozy týmu Williams letos ještě ani jednou neviděly cíl, což je pro stáj z Grove začátek sezóny v podobě studené sprchy. Výkonnost v testech totiž vyvolala zvýšená očekávání.
"Stejně jako všichni u Williamsu jsem naším začátkem překvapen a frustrován," přiznal ředitel týmu Adam Parr. "I když je koncept FW33 ambiciózní, těžíme z pokračování se stejným motorem a vstupujeme do druhé sezóny s Rubensem, očekávání jsme nenaplnili. Je to špatné zvlášť v kontextu naší relativně dobré formy v předsezónních testech a výjimečné práce, kterou všichni u Williamsu vložili do tohoto vozu."
Problémy z úvodu letošní jsou tak velké, že je Parr nepovažuje za ojedinělá selhání a chce je řešit dlouhodobě i s ohledem na další sezónu.
"Nejdříve musíme zjistit, v čem jsme silní a v čem slabí. V některých oblastech jsme s FW33 dosáhli významných úspěchů, a na tom můžeme stavět," řekl. "Také plánujeme pro Šanghaj a Istanbul slibná zlepšení, takže uvidíme, jak budou fungovat. Rovněž musíme překonat problémy se spolehlivostí, protože ty mají vliv nejen na okamžitou výkonnost, ale také spotřebovávají zdroje, které by měly být soustředěné na zlepšování."
"Zlepšíme se, ale to nemění nic na skutečnosti, že jsme začali s moc velkou ztrátou. Proto budeme chtít vyřešit nejen tyto krátkodobé problémy, ale budeme spolupracovat také na posílení týmu pro rok 2012 a další sezóny. Přezkoumáme všechno, nic není tabu, ale budeme postupovat metodicky a v klidu."
Zatímco v Austrálii vyřadila oba jezdce ze závodu převodovka, v Malajsii zradil Barrichella diferenciál, který se poškodil, když jel Brazilec jen na třech kolech, a Maldonadovi přestalo správně fungovat zapalování motoru. Kromě odstranění problémů se spolehlivostí pokračuje Williams v dalším vývoji.
"Na Rubensově voze budeme mít nový systém výfuků, který otestujeme v pátek," vysvětloval technický ředitel Sam Michael. "Bývalo by bylo skvělé ho mít na voze dřív, ale s jedním systémem budeme mít možnost správně vyhodnotit výkonnost a teploty, aniž bychom moc riskovali."