Williams chce nasadit KERS co nejdříve, důležitá je spolehlivost

Najde si setrvačník cestu do FW31?
I když systémy na rekuperaci kinetické energie nezažívají ve formuli 1 očekávaný rozkvět a některé týmy je přestaly používat, Williams usilovně pokračuje ve vývoji svého setrvačníku a chce svůj KERS nasadit v závodech co nejdříve.

"Vyvíjíme obojí, setrvačníkový i bateriový systém, ale do projektu setrvačníku jsme v posledních 18 měsících vložili více zdrojů a každý týden dosahujeme pokroku na poli spolehlivosti. Chceme ho co nejdříve nasadit do závodů, ale do vozu ho nedáme, dokud nebude zcela spolehlivý," prozradil technický ředitel týmu Sam Michael.

KERS použil ve všech závodech zatím jen McLaren, Ferrari ho ve voze nemělo jen v Číně. Funkční jednotky mají ještě u Renaultu a BMW Sauberu, ale ty už několik závodů leží v továrnách.

Důvod je vždy stejný, KERS sice krátkodobě zvýší výkon v každém kole, ale kvůli své hmotnosti zhoršuje jízdní vlastnosti vozu. Poměr výhod a nevýhod se mění na každém okruhu.

"Na rychlejších tratích, jako je Silverstone, potřebuje vůz správné vyvážení v rychlých zatáčkách. Pokud kvůli KERS příliš zatěžujete v těchto zatáčkách pneumatiky, v závodě budete ztrácet. Takže nejlepší trať pro KERS doposud asi bylo Monako," uvedl Michael.

Nutno dodat, že jen z pohledu negativních dopadů na rozložení hmotnosti. Protože kvůli absenci dlouhých rovinek byl přínos zvýšeného výkonu díky KERS v Monte Carlu minimální.
Další článek: Webber: Tak vyrovnané jezdce Red Bull ještě nikdy neměl

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.