Příští sezona v mnoha ohledech zapříčiní nárůst v nákladech, které mohou finančně slabší týmy jen stěží kompenzovat. Jejich existence tak může být ohrožena.
Příští rok formuli 1 čekají velké změny v pravidlech, které znatelně zatíží rozpočty týmů (odhaduje se, že průměrně minimálně o patnáct milionů dolarů ročně). Očekává se, že společnost CVC Capital zvýší obnos vyplácený týmům (ze 47,5% na 60% celkových příjmů). Částka, o kterou naroste, ovšem nebude rozdělena mezi všechny stáje, nýbrž zřejmě jen mezi "velkou čtveřici" ve složení Red Bull, Ferrari, McLaren a Mercedes.
"Tento sport potřebuje deset nebo jedenáct týmů. Je v našem zájmu, aby současné týmy přežily. Jenže se nám to nedaří. Zdá se, že nám ujíždí vlak. Bojím se, že nastane krize, kterou bude potřeba velice promptně vyřešit. Neumím si představit, jaké to musí být v kůži členů chudších týmů. Vážně nevím, jak s takovým rozpočtem vůbec půjde vytvořit dlouhodobě udržitelný model.
Strašidelný je způsob, jakým byly přijaty nové regule kolem motorů. Jistě, v mnoha ohledech jsou správné. Jsou technologicky zajímavé a relevantní pro společnost. Formule 1 nicméně těžce pochybila ve zvládání nákladů na dodávku a vývoj nových agregátů. Dovolili jsme inženýrům, aby při rozhodování o pravidlech měli zcela volné ruce a vysnili si vše možné. Nejprve se podařilo ceny srazit na deset milionů liber, nyní se mluví o dvojnásobku. A podobné je to se spoustou dalších věcí," řekl Whitmarsh pro Guardian.
Whitmarshovy obavy sdílí také zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley:
"Nevznikla žádná iniciativa, která by se snažila snižovat finanční nároky. Pokud s tím nebudeme nic dělat, začneme ztrácet týmy. Životaschopnost stájí formule 1 by se nikdy neměla podceňovat, ale bude to stále těžší a těžší. Pokud se znovu začne testovat v průběhu sezony, přijde navýšení nákladů. Ale podívejme se na naše základní výdaje - vážně je nutné mít zapnutý aerodynamický tunel čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu?
Myslím, že CVC odvádí naprosto příšernou práci. Podle mého názoru je to to nejhorší, co mohlo formuli 1 potkat."
Stále se spekuluje také o tom, že CVC připravilo krátký seznam případných náhradníků Bernieho Ecclestona, který je v Německu obviněn z úplatkářství. Pokud by soud pro dvaaosmdesátiletého šéfa formule 1 dopadl nepříznivě, mohl by být ohrožen vstup královny motorsportu na singapurskou burzu.