Whitmarsh: Pirelli mělo pneumatiky změnit hned

Podle šéfa McLarenu mohly změny v konstrukci obutí přijít daleko dříve, kdyby si Italové stáli za svým a neposlouchali jednotlivé týmy.
Whitmarsh: Pirelli mělo pneumatiky změnit hned

Pirelli chtělo vyřešit problémy s častou delaminací pneumatik, kterých jsme byli svědky v několika úvodních závodech letošní sezony, již po Velké ceně Španělska. Italové tehdy měli v úmyslu pozměnit konstrukci obutí, a to tak, že by kovový pás nahradili pásem kevlarovým. Narazili však na odpor několika týmů. Proti se postavily zejména stáje Ferrari, Lotus a Force Indie, které se obávaly, že podniknuté změny povedou ke ztrátě jejich konkurenceschopnosti. Po fiasku v Grand Prix Velké Británie se ale rozhodly, že z bezpečnostních důvodů již změny v konstrukci obutí blokovat nebudou.    

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se nicméně domnívá, že Pirelli mohlo dosáhnout svého daleko dříve, kdyby se rozhodlo týmům tolik neustupovat.

“Když uděláte chyby, a že my jsme jich během těch let udělali, včetně téhle, vždycky je tu neochota si je připustit. Vždycky je tu strach, co z toho udělají média. Hodně lidem ale bylo jasné, že tu jsou problémy s pneumatikami,“ cituje Whitmarshe Autosport.

“Byla tu neochota si to připustit - a týmy budou vždy lobovat za své vlastní zájmy. Jak jsem ale řekl Pirelli už několik týdnů před Silverstonem: ‘V tomhle nemůžete týmy poslouchat. Vy, chlapci, jste experty přes pneumatiky; nesete odpovědnost za to, že nám dodáte bezpečné pneumatiky. Vy musíte udělat správné rozhodnutí.'“

“Pirelli se tak trochu nechalo nachytat v tom, že poslouchalo týmy, zejména pak ty, které nechtěly žádné změny,“ podotýká šéf McLarenu.

Obavy některých stájí ohledně toho, že pozměněné pneumatiky výrazně zamíchají rozložením sil ve startovním poli, se podle Whitmarshe ukázaly být zbytečné. A nejinak tomu s největší pravděpodobností bude i po závodě na Hungaroringu.

“Když se podíváte na to, kdo se teď (po GP Německa) kde nachází, nemyslím si, že změna toho pásu zapříčinila nějaké velké změny (v rozložení sil ve startovním poli), a nemyslím si, že se to nějak změní ani po změně konstrukce pro Maďarsko.“

“Nemyslím si, že někdo může přesně předpovědět, co se stane, ale rozhodně to neobrátí startovní rošt naruby nebo tak něco - bohužel,“ dodává Whitmash.      

Další článek: Tajemství rádiové komunikace aneb Co se nese éterem během závodu

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10