Whitmarsh: Pirelli mělo pneumatiky změnit hned

Podle šéfa McLarenu mohly změny v konstrukci obutí přijít daleko dříve, kdyby si Italové stáli za svým a neposlouchali jednotlivé týmy.
Whitmarsh: Pirelli mělo pneumatiky změnit hned

Pirelli chtělo vyřešit problémy s častou delaminací pneumatik, kterých jsme byli svědky v několika úvodních závodech letošní sezony, již po Velké ceně Španělska. Italové tehdy měli v úmyslu pozměnit konstrukci obutí, a to tak, že by kovový pás nahradili pásem kevlarovým. Narazili však na odpor několika týmů. Proti se postavily zejména stáje Ferrari, Lotus a Force Indie, které se obávaly, že podniknuté změny povedou ke ztrátě jejich konkurenceschopnosti. Po fiasku v Grand Prix Velké Británie se ale rozhodly, že z bezpečnostních důvodů již změny v konstrukci obutí blokovat nebudou.    

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se nicméně domnívá, že Pirelli mohlo dosáhnout svého daleko dříve, kdyby se rozhodlo týmům tolik neustupovat.

“Když uděláte chyby, a že my jsme jich během těch let udělali, včetně téhle, vždycky je tu neochota si je připustit. Vždycky je tu strach, co z toho udělají média. Hodně lidem ale bylo jasné, že tu jsou problémy s pneumatikami,“ cituje Whitmarshe Autosport.

“Byla tu neochota si to připustit - a týmy budou vždy lobovat za své vlastní zájmy. Jak jsem ale řekl Pirelli už několik týdnů před Silverstonem: ‘V tomhle nemůžete týmy poslouchat. Vy, chlapci, jste experty přes pneumatiky; nesete odpovědnost za to, že nám dodáte bezpečné pneumatiky. Vy musíte udělat správné rozhodnutí.'“

“Pirelli se tak trochu nechalo nachytat v tom, že poslouchalo týmy, zejména pak ty, které nechtěly žádné změny,“ podotýká šéf McLarenu.

Obavy některých stájí ohledně toho, že pozměněné pneumatiky výrazně zamíchají rozložením sil ve startovním poli, se podle Whitmarshe ukázaly být zbytečné. A nejinak tomu s největší pravděpodobností bude i po závodě na Hungaroringu.

“Když se podíváte na to, kdo se teď (po GP Německa) kde nachází, nemyslím si, že změna toho pásu zapříčinila nějaké velké změny (v rozložení sil ve startovním poli), a nemyslím si, že se to nějak změní ani po změně konstrukce pro Maďarsko.“

“Nemyslím si, že někdo může přesně předpovědět, co se stane, ale rozhodně to neobrátí startovní rošt naruby nebo tak něco - bohužel,“ dodává Whitmash.      

Další článek: Tajemství rádiové komunikace aneb Co se nese éterem během závodu

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.