Whiting zvažuje po Monaku změnu pravidel pro kvalifikaci

Whiting zvažuje po Monaku změnu pravidel pro kvalifikaci

Charlie Whiting se nebrání možnosti změny pravidel, které by zabránily opakování situace z Monaka.

Do konce monacké kvalifikace chybělo několik desítek sekund, když Nico Rosberg nezvládl nájezd do zatáčky Mirabeau a vyjel z trati. V důsledku toho byly v místě vyvěšeny žluté vlajky, na což doplatil Lewis Hamilton. Situaci po závodě vyšetřovali sportovní komisaři, ale po zhlédnutí dat nic, co by odporovalo pravidlům, nenašli. Šlo o stejná data, nad nimiž se měl Hamilton prý pousmát.

Kromě Hamiltona nemohli svůj čas zlepšit ani Ricciardo, Vettel a Pérez. Ředitel závodu Charlie Whiting v rozhovoru pro Auto Motor und Sport přemýšlí o změně pravidel. Pokud by v kvalifikaci (respektive na jejím konci) zavlály žluté vlajky, byla by daná část prodloužena o jednu minutu. 

Situaci by to ale vždy neřešilo. Někteří piloti by už neměli čerstvé pneumatiky pro další pokus, což sice v Monaku nebylo tak klíčové, ale na okruzích náročných na pneumatiky to bude důležitý faktor. Kromě toho jezdí piloti v třetí části doslova na výpary, takže se nabízí otázka, zda by měli pro další kolo palivo tak, aby současně dokázali splnit pravidla o minimálním množství paliva v nádrži. 

Bez ohledu na to, zda Rosberg situaci způsobil záměrně, Hamilton se bude domnívat, že tomu tak skutečně bylo.

Mimochodem, Tobias Grüner z AMuS analyzoval data obou Mercedesů a přišel na zajímavé věci.

V prvním stintu zajel Hamilton sektorový čas 19.973, přičemž těsně před Mirabeau byla jeho rychlost 208 km/h.

Rosberg měl čas 19.826 a maximální rychlost 208,7 km/h.

Ve druhém stintu byl Hamilton skutečně rychlejší, i když zajel čas 19.906 a rychlost byla výrazně nižší (181,6 km/h). V detekčním bodě už musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám 

Rosberg měl mezičas 19.950 a do kritické části okruhu doslova vlétl rychlosti 215,6 km/h. Podle odhadů šel na brzdy až o 10 metrů později, než v předešlém kole. 

Hamilton měl tedy skutečně rozjeté rychlejší kolo a Rosberg šel až příliš pozdě na brzdy. Zda to bylo záměrně, nezjistíme a v současné době je to už jedno. Hamilton si myslí, že ano a na dalších vztazích se to tak podepíše bez ohledu na všechna telemetrická data a analýzy. 

Doporučujeme

Články odjinud