Whiting zvažuje po Monaku změnu pravidel pro kvalifikaci

Charlie Whiting se nebrání možnosti změny pravidel, které by zabránily opakování situace z Monaka.
Whiting zvažuje po Monaku změnu pravidel pro kvalifikaci

Do konce monacké kvalifikace chybělo několik desítek sekund, když Nico Rosberg nezvládl nájezd do zatáčky Mirabeau a vyjel z trati. V důsledku toho byly v místě vyvěšeny žluté vlajky, na což doplatil Lewis Hamilton. Situaci po závodě vyšetřovali sportovní komisaři, ale po zhlédnutí dat nic, co by odporovalo pravidlům, nenašli. Šlo o stejná data, nad nimiž se měl Hamilton prý pousmát.

Lauda přemýšlí nahlas: musíte být bastardi, ale nesmíte škodit Mercedesu  

Lauda přemýšlí nahlas: musíte být bastardi, ale nesmíte škodit Mercedesu  

Kromě Hamiltona nemohli svůj čas zlepšit ani Ricciardo, Vettel a Pérez. Ředitel závodu Charlie Whiting v rozhovoru pro Auto Motor und Sport přemýšlí o změně pravidel. Pokud by v kvalifikaci (respektive na jejím konci) zavlály žluté vlajky, byla by daná část prodloužena o jednu minutu. 

Situaci by to ale vždy neřešilo. Někteří piloti by už neměli čerstvé pneumatiky pro další pokus, což sice v Monaku nebylo tak klíčové, ale na okruzích náročných na pneumatiky to bude důležitý faktor. Kromě toho jezdí piloti v třetí části doslova na výpary, takže se nabízí otázka, zda by měli pro další kolo palivo tak, aby současně dokázali splnit pravidla o minimálním množství paliva v nádrži. 

Bez ohledu na to, zda Rosberg situaci způsobil záměrně, Hamilton se bude domnívat, že tomu tak skutečně bylo.

Mimochodem, Tobias Grüner z AMuS analyzoval data obou Mercedesů a přišel na zajímavé věci.

V prvním stintu zajel Hamilton sektorový čas 19.973, přičemž těsně před Mirabeau byla jeho rychlost 208 km/h.

Rosberg měl čas 19.826 a maximální rychlost 208,7 km/h.

Ve druhém stintu byl Hamilton skutečně rychlejší, i když zajel čas 19.906 a rychlost byla výrazně nižší (181,6 km/h). V detekčním bodě už musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám 

Rosberg měl mezičas 19.950 a do kritické části okruhu doslova vlétl rychlosti 215,6 km/h. Podle odhadů šel na brzdy až o 10 metrů později, než v předešlém kole. 

Hamilton měl tedy skutečně rozjeté rychlejší kolo a Rosberg šel až příliš pozdě na brzdy. Zda to bylo záměrně, nezjistíme a v současné době je to už jedno. Hamilton si myslí, že ano a na dalších vztazích se to tak podepíše bez ohledu na všechna telemetrická data a analýzy. 

Diskuze (23) Další článek: Nová spekulace: Honda zvažuje odkoupení poloviny McLarenu
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10