Whiting si nepodezírá Péreze z úmyslné kolize a modré vlajky měnit nechce

Charlie Whiting nechce měnit pravidla ohledně modrých vlajek. Valtteri Bottas si stěžoval, že se nedokáže k předjížděnému vozu přiblížit na rozdíl menší než 1,2 sekundy. Podle Whitinga to není problém FIA.
Whiting si nepodezírá Péreze z úmyslné kolize a modré vlajky měnit nechce

Ředitel závodu Charlie Whiting si nemyslí, že Sergio Pérez narazil do Sergeje Sirotkina úmyslně.

„Nemluvil jsem s ním,“ řekl Whiting pro RaceFans. „Pokud vím, nemluvili s ním ani sportovní komisaři. Ale je těžké uvěřit, že by jezdec skutečně úmyslně naboural do jiného auta.“

„Snažil se dostat před Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně. Myslím si, že špatně odhadl, jak daleko před ním je. Zřejmě jste viděli, jak úzkostně s ním bojoval ve 14., 15., 16. a 17. zatáčce. Myslím, že to prostě jen špatně odhadl.“

Pérez si naopak stěžoval na dřívější chování Sirotkina při brzdění. Whiting ale nic proti pravidlům neviděl. Sirotkin byl v té době navíc před Pérezem daleko.

Bottas si stěžoval na modré vlajky

Whiting se po závodě vyjádřil také k dalšímu tématu. Valtteri Bottas si stěžoval na chování Nica Hülkenberga, který podle něj nerespektoval modré vlajky. Bottas to ale řekl v době, kdy byl Hülkenberg ještě daleko před ním.

Jezdec musí pustit rychlejší vůz při nejbližší možné příležitosti v okamžiku, kdy je rozdíl méně než 1,2 sekundy. Podle Bottase to bylo v Singapuru málo. Whiting si však nemyslí, že jsou změny potřeba.

„Vloni to touto dobou byla jedna sekunda,“ řekl Whiting. „Diskutovali jsme o tom a posunuli to na 1,2 sekundy.“

Whiting: Grosjean zcela zapomněl na „zlaté pravidlo modrých vlajek“

Whiting: Grosjean zcela zapomněl na „zlaté pravidlo modrých vlajek“

Podle Whitinga není vhodné tento čas dále posouvat, protože jezdci o kolo zpět také bojují a při pouštění rychlejších vozů by ztráceli už příliš mnoho času.

Whiting také řekl, že Bottas byl jediný jezdec, který měl problém se k soupeři přiblížit na rozdíl menší než 1,2 sekundy a FIA tady není od toho, aby řešila problémy jezdců.

„Myslím, že je rozumné očekávat, že se jezdec dostane pod 1,2 sekundy. Bylo to tak u všech kromě Valtteriho. Nevím, proč tomu tak bylo. Možná, že se jeho vůz nechoval tak, jak očekával. Mluvil jsem s ním dříve a říkal, že prostě nebyl schopen udělat nic, aby ten rozdíl snížil. Aniž bych chtěl být zlý, tak tohle není náš problém.“

Bottas věří, že se o tématu bude mluvit na briefingu jezdců. „Na většině okruhů je to v pořádku, ale tady je velmi obtížné se dostat pod 1,2 sekundy. Jsem si jistý, že na briefingu jezdců nebo někde jinde o tom budeme mluvit.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Diskuze (26) Další článek: Jak Vettel přišel v Singapuru o druhé místo a tři body
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.