Whiting si nepodezírá Péreze z úmyslné kolize a modré vlajky měnit nechce

Charlie Whiting nechce měnit pravidla ohledně modrých vlajek. Valtteri Bottas si stěžoval, že se nedokáže k předjížděnému vozu přiblížit na rozdíl menší než 1,2 sekundy. Podle Whitinga to není problém FIA.
Whiting si nepodezírá Péreze z úmyslné kolize a modré vlajky měnit nechce

Ředitel závodu Charlie Whiting si nemyslí, že Sergio Pérez narazil do Sergeje Sirotkina úmyslně.

„Nemluvil jsem s ním,“ řekl Whiting pro RaceFans. „Pokud vím, nemluvili s ním ani sportovní komisaři. Ale je těžké uvěřit, že by jezdec skutečně úmyslně naboural do jiného auta.“

„Snažil se dostat před Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně. Myslím si, že špatně odhadl, jak daleko před ním je. Zřejmě jste viděli, jak úzkostně s ním bojoval ve 14., 15., 16. a 17. zatáčce. Myslím, že to prostě jen špatně odhadl.“

Pérez si naopak stěžoval na dřívější chování Sirotkina při brzdění. Whiting ale nic proti pravidlům neviděl. Sirotkin byl v té době navíc před Pérezem daleko.

Bottas si stěžoval na modré vlajky

Whiting se po závodě vyjádřil také k dalšímu tématu. Valtteri Bottas si stěžoval na chování Nica Hülkenberga, který podle něj nerespektoval modré vlajky. Bottas to ale řekl v době, kdy byl Hülkenberg ještě daleko před ním.

Jezdec musí pustit rychlejší vůz při nejbližší možné příležitosti v okamžiku, kdy je rozdíl méně než 1,2 sekundy. Podle Bottase to bylo v Singapuru málo. Whiting si však nemyslí, že jsou změny potřeba.

„Vloni to touto dobou byla jedna sekunda,“ řekl Whiting. „Diskutovali jsme o tom a posunuli to na 1,2 sekundy.“

Whiting: Grosjean zcela zapomněl na „zlaté pravidlo modrých vlajek“

Whiting: Grosjean zcela zapomněl na „zlaté pravidlo modrých vlajek“

Podle Whitinga není vhodné tento čas dále posouvat, protože jezdci o kolo zpět také bojují a při pouštění rychlejších vozů by ztráceli už příliš mnoho času.

Whiting také řekl, že Bottas byl jediný jezdec, který měl problém se k soupeři přiblížit na rozdíl menší než 1,2 sekundy a FIA tady není od toho, aby řešila problémy jezdců.

„Myslím, že je rozumné očekávat, že se jezdec dostane pod 1,2 sekundy. Bylo to tak u všech kromě Valtteriho. Nevím, proč tomu tak bylo. Možná, že se jeho vůz nechoval tak, jak očekával. Mluvil jsem s ním dříve a říkal, že prostě nebyl schopen udělat nic, aby ten rozdíl snížil. Aniž bych chtěl být zlý, tak tohle není náš problém.“

Bottas věří, že se o tématu bude mluvit na briefingu jezdců. „Na většině okruhů je to v pořádku, ale tady je velmi obtížné se dostat pod 1,2 sekundy. Jsem si jistý, že na briefingu jezdců nebo někde jinde o tom budeme mluvit.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Další článek: Jak Vettel přišel v Singapuru o druhé místo a tři body

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00