Ředitel závodu Charlie Whiting si nemyslí, že Sergio Pérez narazil do Sergeje Sirotkina úmyslně.
„Nemluvil jsem s ním,“ řekl Whiting pro RaceFans. „Pokud vím, nemluvili s ním ani sportovní komisaři. Ale je těžké uvěřit, že by jezdec skutečně úmyslně naboural do jiného auta.“
„Snažil se dostat před Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně. Myslím si, že špatně odhadl, jak daleko před ním je. Zřejmě jste viděli, jak úzkostně s ním bojoval ve 14., 15., 16. a 17. zatáčce. Myslím, že to prostě jen špatně odhadl.“
Pérez si naopak stěžoval na dřívější chování Sirotkina při brzdění. Whiting ale nic proti pravidlům neviděl. Sirotkin byl v té době navíc před Pérezem daleko.
Bottas si stěžoval na modré vlajky
Whiting se po závodě vyjádřil také k dalšímu tématu. Valtteri Bottas si stěžoval na chování Nica Hülkenberga, který podle něj nerespektoval modré vlajky. Bottas to ale řekl v době, kdy byl Hülkenberg ještě daleko před ním.
Jezdec musí pustit rychlejší vůz při nejbližší možné příležitosti v okamžiku, kdy je rozdíl méně než 1,2 sekundy. Podle Bottase to bylo v Singapuru málo. Whiting si však nemyslí, že jsou změny potřeba.
„Vloni to touto dobou byla jedna sekunda,“ řekl Whiting. „Diskutovali jsme o tom a posunuli to na 1,2 sekundy.“
Podle Whitinga není vhodné tento čas dále posouvat, protože jezdci o kolo zpět také bojují a při pouštění rychlejších vozů by ztráceli už příliš mnoho času.
Whiting také řekl, že Bottas byl jediný jezdec, který měl problém se k soupeři přiblížit na rozdíl menší než 1,2 sekundy a FIA tady není od toho, aby řešila problémy jezdců.
„Myslím, že je rozumné očekávat, že se jezdec dostane pod 1,2 sekundy. Bylo to tak u všech kromě Valtteriho. Nevím, proč tomu tak bylo. Možná, že se jeho vůz nechoval tak, jak očekával. Mluvil jsem s ním dříve a říkal, že prostě nebyl schopen udělat nic, aby ten rozdíl snížil. Aniž bych chtěl být zlý, tak tohle není náš problém.“
Bottas věří, že se o tématu bude mluvit na briefingu jezdců. „Na většině okruhů je to v pořádku, ale tady je velmi obtížné se dostat pod 1,2 sekundy. Jsem si jistý, že na briefingu jezdců nebo někde jinde o tom budeme mluvit.“
Foto: Getty Images / Dan Mullan