Strategická skupina se shodla i na tom, že by se nemělo trestat nedodržování limitů tratě.
Obrubníky, mazání časů v kvalifikaci, bíločerná vlajka v závodě. Limity tratě byly horkým tématem posledních závodů. V Maďarsku dokonce limity tratě hlídaly senzory.
Strategická skupina chtěla pravidla zjednodušit a jedním z témat byly právě limity tratě. Jejich nedodržování by se už nemělo trestat.
Charlie Whiting s tím ale nesouhlasí. „Některými bylo navrženo, že bychom měli mít úplnou volnost v dodržení limitů tratě,“ řekl Whiting. „Ale cítím, že to není vhodné, myslím, že bychom měli pokračovat v tom, co děláme.“
Podle Whitinga je cílem, aby jezdci dodržovali limity tratě, což se postupně daří vyřešit, ale na některých okruzích jsou zatáčky, kde je to stále problém.
V Německu je problematická první zatáčka. Whiting prozradil, že v prvním tréninku došlo k 93 porušením traťových limitů v této zatáčce. Z toho 14x porušil limity tratě Verstappen.
Pokud prý bude úplná volnost, povede to k tomu, že vznikne v podstatě úplně jiná trať a došlo by v případě Německa i ke zmenšení únikové zóny.
Třikrát a dost
Whiting již upozornil, že pokud jezdec třikrát nedodrží v první zatáčce limity tratě, bude předán stewardům. Pokud se ale ukáže, že opuštění tratě mělo objektivní důvody, nebude to do tohoto počtu započítáno.
Foto: Getty Images / Mark Thompson