Whiting: Nová auta jsou trochu zvláštní a ošklivá, ale zvykneme si

Charlie Whiting má coby čelní představitel FIA dobrý přehled o tom, jak vypadají letošní monoposty všech týmů. A podělil se o své dojmy.
Whiting: Nová auta jsou trochu zvláštní a ošklivá, ale zvykneme si

Inženýři jednotlivých stájí často konzultují s Mezinárodní automobilovou federací svá technická řešení, aby měli jistotu, že vyhovují pravidlům. Navíc vozy musí projít nárazovými testy federace, takže Whiting toho leccos ví o tom, jak budou vypadat.

"Samozřejmě nemůžu nic moc prozradit," uvedl pro Badger GP. "Ale viděli jsme mnoho vzhledů, které jsou podle dřívějších standardů zvláštní, hlavně na špičce nosu, která musí být o 300 milimetrů nižší."

"Takže každý tým dělá maximum, aby po stránce aerodynamiky překonal nevýhody tohoto řešení, a přicházejí s různými nápady. Myslím, že uvidíte několik zajímavých věcí, o kterých si hodně lidí pomyslí, že jsou trochu ošklivé a trochu divné. Ale jsem si jistý, že si na ně všichni zvykneme."

Nosy vozů musí být nižší z důvodu bezpečnosti. Na jedné straně proto, aby se auto nezvedalo, když zezadu narazí do kola jiného monopostu, na straně druhé aby se zmenšilo riziko poranění jezdce, když jedno auto narazí z boku do druhého.

"Vídáme celkem divné věci a špičky nosů, které musí mít určitou výšku, ovšem už to nemusí být samotný nos, ale samostatný díl karoserie," vysvětloval Whiting.

"Chtějí, aby šlo přes přední křídlo co nejvíce čistého vzduchu, ale jelikož se nos snížil, předpokládám, že dochází k nechtěné aerodynamické interakci mezi předním křídlem a novou výškou nosu. Takže dělají, co umí, aby to překonali a zároveň při tom vyhověli pravidlům. Myslím, že v těchto místech to budou mít všichni divné."

Další článek: Williams se snaží zajistit si dlouhodobou stabilitu

10:01 | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.
21. června | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00