Whiting: Nová auta jsou trochu zvláštní a ošklivá, ale zvykneme si

Charlie Whiting má coby čelní představitel FIA dobrý přehled o tom, jak vypadají letošní monoposty všech týmů. A podělil se o své dojmy.
Whiting: Nová auta jsou trochu zvláštní a ošklivá, ale zvykneme si

Inženýři jednotlivých stájí často konzultují s Mezinárodní automobilovou federací svá technická řešení, aby měli jistotu, že vyhovují pravidlům. Navíc vozy musí projít nárazovými testy federace, takže Whiting toho leccos ví o tom, jak budou vypadat.

"Samozřejmě nemůžu nic moc prozradit," uvedl pro Badger GP. "Ale viděli jsme mnoho vzhledů, které jsou podle dřívějších standardů zvláštní, hlavně na špičce nosu, která musí být o 300 milimetrů nižší."

"Takže každý tým dělá maximum, aby po stránce aerodynamiky překonal nevýhody tohoto řešení, a přicházejí s různými nápady. Myslím, že uvidíte několik zajímavých věcí, o kterých si hodně lidí pomyslí, že jsou trochu ošklivé a trochu divné. Ale jsem si jistý, že si na ně všichni zvykneme."

Nosy vozů musí být nižší z důvodu bezpečnosti. Na jedné straně proto, aby se auto nezvedalo, když zezadu narazí do kola jiného monopostu, na straně druhé aby se zmenšilo riziko poranění jezdce, když jedno auto narazí z boku do druhého.

"Vídáme celkem divné věci a špičky nosů, které musí mít určitou výšku, ovšem už to nemusí být samotný nos, ale samostatný díl karoserie," vysvětloval Whiting.

"Chtějí, aby šlo přes přední křídlo co nejvíce čistého vzduchu, ale jelikož se nos snížil, předpokládám, že dochází k nechtěné aerodynamické interakci mezi předním křídlem a novou výškou nosu. Takže dělají, co umí, aby to překonali a zároveň při tom vyhověli pravidlům. Myslím, že v těchto místech to budou mít všichni divné."

Další článek: Williams se snaží zajistit si dlouhodobou stabilitu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)