Charlie Whiting připouští, že FIA bude mít trochu těžkou pozici, protože týmy mohou zprávy pro své jezdce kódovat.
„Ano, souhlasím, že to nebude jednoduché. Budeme ale mít trochu času o tom popřemýšlet, protože si myslím, že seznam, který týmy dostaly dnes, je poměrně jednoznačný. U delšího, technického seznamu bude více příležitostí pro takové věci,“ říká Whiting.
FIA dnes omezení rádiové komunikace zmírnila. Přísnější režim bude až od příštího roku.
Jakmile se objevily první informace o omezení rádiové komunikace, začalo se také debatovat o tom, jaký trest by jezdec za porušení dostal. První informace hovořily o finančním postihu, tedy něco na způsob trestu za překročení rychlosti v boxech během tréninků. Podle Whitinga ale půjde spíše o sportovní než finanční tresty, například penalizaci +5 sekund.
„Není to vlastně otázka na mě, protože je to v kompetenci stewardů,“ říká Whiting. Ti by podle něj následně zkoumali, zda došlo k porušení článku 20.1 sportovních pravidel (Jezdec musí řídit vůz sám bez cizí pomoci).
„Pokud by se to stalo v závodě, šlo by asi a zdůrazňuji slovo asi o penalizaci plus pět sekund. Pokud by k porušení došlo v tréninku, pak by mohlo jít o ztrátu pozic na roštu nebo něco takového.“