Whiting hájí pravidla okolo červených vlajek

Pravidla okolo červených vlajek se o víkendu v Austinu stala terčem kritiky některých jezdců poté, co Sebastian Vettel dostal penalizaci.
Whiting hájí pravidla okolo červených vlajek

Během červených vlajek musí jezdec výrazně zpomalit. V současné době je toto zpomalení i přesně definováno. Jezdec musí být mezi posty maršálů vždy nad stanoveným minimálním časem. Stačí, když sleduje displej na svém volantu.

„Myslím, že je to naprosto logický přístup,“ řekl Whiting pro RaceFans. „Hlavním důvodem bylo to, že zde nebylo přesně určené, jak byste měli pod červenou vlajkou zpomalit. Bylo to v rozporu s tím, co musíte udělat, když je na trati safety car nebo virtuální safety car.“

Je to kruté. Soupeři komentují penalizaci pro Vettela

Je to kruté. Soupeři komentují penalizaci pro Vettela

„Bylo určené, jak musíte zpomalit pod VSC nebo za SC, ale ne pod červenou vlajkou. Týmy cítily, že potřebujeme stejný systém použít pro červenou vlajku.“

Penalizaci za nedostatečné zpomalení zatím dostali letos tři jezdci: Ricciardo v Austrálii, Ocon v Suzuce a Vettel v USA.

Daniel Ricciardo podle Whitinga v Austrálii uznal svou chybu. U Ocona a Vettela porušení pravidel nepochopil.

„Nevím, možná si to nepamatovali. Je to docela jasné. Všechy panely ukazovaly červenou barvu. Nelze to přehlédnout.“

Měli by používat zdravý rozum, říká Vettel o své penalizaci

Měli by používat zdravý rozum, říká Vettel o své penalizaci

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (3) Další článek: Vandoorne měl smůlu na nejhorší formu McLarenu v historii
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.