Wehrleinův rok 2019? Závody v IndyCar a debut v Le Mans

Wehrleinův rok 2019? Závody v IndyCar a debut v Le Mans

Bývalý pilot týmů Manor a Sauber ve formuli 1 a nejmladší šampion DTM v historii Pascal Wehrlein se s počátkem roku 2019 zřejmě definitivně rozešel s Mercedesem, stal se testovacím pilotem Ferrari na simulátorech a v Marrákeši debutoval s monopostem Mahindry v závodě formule E. Rok 2019 však možná bude pro čtyřiadvacetiletého Němce ještě bohatší, Wehrlein by si mohl vyzkoušet závodění za mořem a také čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Pascal Wehrlein se stal novým vývojovým jezdcem Ferrari, díky čemuž by se mohl v této sezóně dočkat svého debutu ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Francouzská vytrvalostní klasika bude uzavírat sezónu světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, kterého se Ferrari dlouhodobě účastní s vozy 488 GTE ve třídách LMGTE – PRO a LMGTE – AM.

Wehrleina by se mohl v červnu týkat start ve třídě LMGTE – PRO, kde má italská značka svůj tovární program, o který se starý tým AF Corse. Němec by se mohl poprvé v kariéře podívat na trať La Sarthe právě díky své nové smlouvě s Ferrari.

Kromě Le Mans bychom v roce 2019 mohli Pascala Wehrleina spatřit také v zámořské formulové sérii IndyCar, i když by se nemohl zúčastnit závodu Indy 500. Ten se totiž bude termínově křížit se závodním víkendem formule E v Berlíně. Pro Wehrleina to bude domácí E-Prix s týmem Mahindra, který bude potřebovat jeho body v boji o pohár konstruktérů.

„Mohl bych startovat ve dvou dalších sériích (kromě formule E, pozn. red.), v jedné v Evropě a v jedné v Americe,“ řekl v pátek rodák ze Sigmaringenu pro podcast formule 1 „Starting Grid“.

Wehrleinova dohoda s Ferrari sice ještě nebyla oficiálně oznámena, avšak podle médií je její uzavření na spadnutí. Italská automobilka potřebuje nové vývojové jezdce poté, co si Antonio Giovinazzi a Daniil Kvjat zajistili sedačky ve formuli 1. Sám německý pilot přiznal, že s Ferrari jedná.

„Je pravda, že se o tom (s Ferrari) bavíme a může k tomu dojít (k uzavření kontraktu),“ řekl Wehrlein.

Pascal Wehrlein také zopakoval, že odmítl nabídku tříleté smlouvy s týmem HWA (později s továrním Mercedesem) pro formuli E, díky které by získal status továrního pilota. Wehrleinovi vadilo, že v návrhu smlouvy nebyla výstupní klauzule pro případ, že by o Němcovi služby projevila zájem některá ze stájí formule 1.

Foto: Formula E

Doporučujeme

Články odjinud